„Usmějte se, buďte šťastní a pijte kávu! Ta je přítelem sama o sobě!"

Každý z nás měl, má a bude mít špatnou náladu. Je to součást našich životů. Bohužel se špatné náladě nevyhneme.

Možná říkáte, že situace, která vám špatnou náladu způsobila, je těžká a nedá se z ní dostat. Jde. Všechno jde. Všechno jde, když se chce. Pokud chcete, zvládnete všechno. „Nejde to." je výmluva. A my se učíme to, abychom ze života výmluvy odstranili. „Můžete mít buď výmluvy, nebo výsledky. Nikdy ne obojí."



Zbavit se špatné nálady není tak obtížné, jak se zdá. Vlastně je to celkem jednoduché, když se ke špatné náladě postavíte čelem. Není zdravé, když člověk se ve smutku, vzteku a ve zlosti utápí víc a víc, dělá to schválně a záměrně si špatnou náladu ještě zhoršuje. Věřte mi, to neznamená nic dobrého.

Když člověk odstraní špatnou náladu, má tolik možností, že neví, kterou dříve využít, které se dříve chopit. Je to až neuvěřitelné. A pokud odstraníte svou špatnou náladu, smutek, vztek, můžete být šťastní i vy. Vzpomínáte si na článek, který jsem věnovala pravidlům šťastného života? Přečtěte si jej - Šťastný život je hra, která má svá pravidla.

Když máte špatnou náladu...
  • Vzpomeňte si na své blízké, přátele, na své milované, kteří vás mají rádi a záleží jim na vás. Vždycky se někdo najde, kdo vás má rád. 
  • Usmějte se. Usmějte se na lidi, usmějte se na nějakou maličkost, která vám udělá radost, která vám připadá krásná. Usmějte se i na ty, kteří proti vám něco mají. Je jedno, co si člověk o vás myslí a tak se usmějte se a řekněte si: „Mračit se na něj nemá cenu a vůbec mi to za to nestojí."
  • Každá špatná zkušenost je k něčemu dobrá. I když se vám něco povede, nevadí. Můj dědeček říká: „Slabší můžou dvakrát." Špatné situace vnímejte jako kladnou věc, která vám pomůže získat zkušenosti a nabrat síly. Příště už budete vědět to, co máte dělat a co naopak ne, budete vědět to, co máte zlepšit.
  • Pokuste se na všechno podívat z různých stran. Mince má přece dvě strany. Někdy nemusí být vše, tak jak vypadá. Máme velmi rozmanitou představivost. A je lepší vidět věci, tak jak doopravdy jsou, než si v hlavě přehrávat vlastní scénáře.
  • Uvědomte si, že život je krátký na to, abychom se trápili. Život chceme mít krásný a slzy a smutek nám ho krásným neudělá. 
  • Chyťte šanci a využijte ji. Nebojte se změn. Změna je přeci život, ne? Myslete na to.
  • Dělejte nějakou činnost, která vám pomůže odvrátit myšlenky na něco jiného. Hodinka denně stačí. 
  • Udělejte si něčím radost. Dopřejte si chvíli pro sebe, běžte třeba nakupovat, projít se.
  • Rozhodně neseďte doma u počítače, nebo u televize. Samota a uzavřená místnost, nuda nás nutí mít špatnou náladu a nutí nás přemýšlet.
  • Běžte ven mezi lidi. Člověk nikdy není sám a neměl by být sám ve špatných chvílích. Máme přece kolem sebe ty, kteří nám chtějí pomoct, chtějí nás vyslechnout a zbaví nás špatné nálady raz dva.
  • Dokonce bychom měli přiznat i svou chybu. Promyslete si, jestli nálada není vaše chyba, protože jste něco udělali špatně. Napravte to. Odpusťte si. Uleví se vám.
  • „Je to na nic." „Nemá to cenu." „Nenávidím to, toho a tamto." „Už nikdy nic nebude tak skvělé." Odstraňte věty tohoto typu, které vyjadřují negativní atmosféru. Negativní věci totiž nejsou věci denního pořádku, které by na našem seznamu měly být. Myslete pozitivně, nebo se o to alespoň pokuste.
Co mi pomáhá na špatnou náladu kromě bodů, které jsou uvedeny výše? Káva!♥ Takže moje dobrá rada nad zlato zní:

Usmějte se, buďte šťastní a pijte kávu! Ta je přítelem sama o sobě!♥

6 komentářů:

  1. Moc hezký článek :) kktomu závěru..mě by bohužel káva nepomohla, mě je zní vždycky akorad strašně zle a to by jen přihodilo do ohně :D převedu si to na nějaký dobrý čaj a budu teprve šťastná :D

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Jojo, znám lidi, kteří mají s kávou problém. Hlavně po ránu. Jsem moc ráda, že tohle u mě neplatí :D Bez kávy a bez kofeinu ani ránu :D

      Vymazat
  2. Tvé texty mě čím dál tím více baví. Jsou plné pozitivní energie a optimismu, že je skutečně radost je číst. Je hrozně fajn vidět člověka, který měl špatné období, ale takhle úžasně se sebral. :)
    Trochu se v tom vidím. Také jsem měla náročný čas, ale nějak jsem se z toho sebrala, dostala a naučila jsem se smát (i když to má pořád sví mouchy, ale už to není tak hrozné, jako to bývalo...) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi zlatá!♥ Moc ti děkuji za tvou podporu a za tvé krásné komentáře♥ Krásně se to čte, že ty články někomu pomáhají, nebo alespoň pomohou k tomu, aby se člověk zamyslel♥

      Tak snad se budeš mít ještě lépe, než do teď♥

      Vymazat
  3. Moc krásný článek, Veru <3 Skvělé tipy! Taky se řídím pravidlem, že všechno zlé je k něčemu dobré, a je to fakt pravda! Mně ještě pomáhá se třeba z toho vyřvat, vyspat nebo vyplakat... a pak jsem zas sluníčko :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Teri♥ !!

      Jeden večer mě něco trápí a když se vyspím, je to hned všechno pryč:3

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.