„Můžete mít buď výmluvy, nebo výsledky. Nikdy ne obojí.“

„Můžete mít buď výmluvy nebo výsledky. Nikdy ne obojí." Arnold Schwarzenegger

Tím, že používáme výmluvy, omezujeme sami sebe, ale i své okolí. Místo toho, abychom se nevymlouvali, raději se vzdáme šance, která nám může přivést nové zkušenosti, zlepšit naše životy. Když se nám něco nechce udělat nebo se nám něco nehodí, začneme se vymlouvat. Vymlouváme se na něco, co není pravda. Takže lžeme. Lžeme jednak k sami sobě, ale i ostatním. Výmluvy nám brání v tom, abychom poslouchali sami sebe. Díky výmluvám bráníme naším rozhodnutím, ve kterém občas musí rozhodnout buď duše nebo srdce. A my všechno chceme dělat od srdce. Chceme všechno dělat tak, aby to bylo procítěné, upřímné, láskyplné, naplňující. Výmluvy nám brání v mnoha možnostech, což náš šťastný život omezuje. 


Proč a jak?

Proč se vymlouváte? Proč nechcete něco udělat? Proč jste výmluvu použili? Najděte důvody, "proč" jste to udělali. Jak by se tato "proč" dala nahradit? Co třeba něčím pozitivním? Všechny pozitivní věci nás motivují, posouvají dál. Budeme-li žít upřímně, bez výmluv, šťastně, budeme mít chuť dokázat mnohem víc. Najděte vaše "proč" a nahraďte je novým "jak".

Zaměřte se sami na sebe

Jen vy musíte vědět, proč to děláte. Jen vy musíte vědět, co chcete. Nikdo vás nezná lépe, než vy sami sebe. Vy musíte vědět, co je pro vás nejlepší. A nezapomínejte se rozhodovat podle srdce, podle sebe, podle toho, co vy chcete. Dělejte to s láskou. S láskou jde přece všechno lépe. Ve všem špatném je kousek něčeho, co je krásné. Zkuste se na špatné věci kouknout z jiného úhlu pohledu. 
Zaměřte se sami na sebe. Zaměřte se na to, co chcete. A opět najděte svá "proč" to chcete. 

Musíte věřit

Vždy, když v něco věříte, povede se to a dostanete to. Stačí chtít, stačí věřit. Zkuste se nepodceňovat. Vím, to se řekne, sama se podceňuji a mnoho věcech si nevěřím. Mám nízké sebevědomí. Ale i přes to, věřím, že se mi povede vše, co si budu přát, co budu chtít. Protože v to věřím. Věřila jsem že se jednou podívám do Paříže. A snažila jsem se. A ono se to povedlo.

Věřte na lásku. Láska se skrývá ve všem. Skrývá se ve všem, co děláte, co vidíte, díky čemu se usmějete, skrývá se v lidech, v přátelích, v myšlenkách, v každém kroku, v oblacích, v zemi i na zemi. Všude na světě je láska. Jen ji musíte objevit. A buďte za lásku vděční, važte si ji.

Síla je vážně mocná. Dokáže s vámi udělat divy. Ta největší síla je ve vás. Jste silní lidé, kteří dokáží zvládnou všelijaké věci. Dokážete přejít přes všechny díry v mostě a dostat se na pevninu. Dokážete se zvednout ze země, když spadnete. 


„Je na každém z nás, aby se snažil. Ti, kteří říkají, že jedinec toho moc nezmůže, si jen hledají výmluvy." Václav Havel

Vynechat výmluvy ze života není úplně tak jednoduchá věc. Vlastně je nedokážeme odstranit úplně. Vždy se nějaká maličkost najde. Ale pokusme se je omezit. Omezují totiž život. A protože to nejde všechno změnit hned teď, z minuty na minutu. Udělejte první krok k tomu, aby se vám to povedlo.
Nemusíte hned přeběhnout celý most, který visí nad propastí, našlapujte pomalu, aby se nezhroutil dolů. 

Proto tedy vynechejme: výmluvy a jak
Zaměřme se: na to, CO chci, na to, PROČ to chci
Musíme věřit: v myšlenky, lásku, sílu a povzbuzení
Budeme myslet: na svou mysl, na svou duši, na své srdce, na své tělo. 

Vee





10 komentářů:

  1. Jojo, s myšlenkou souhlasím. Já měla s výmluvami vždycky problém. A často jsem se ani nemusela vymlouvat ale věci prostě a jasně vzdala. Někdy mi přijde, že u některých věcí člověk prostě musí dojít do bodu, kdy už se vymlouvat nechce a prostě jde do toho, cokoliv to je, čeho se snaží dosáhnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se najde někdo, jako jsi ty. Někdo, kdo souhlasí =)♥
      Nemáme se vzdávat. Neměli bychom se vymlouvat, pokud to není vážně nutný. Je lepší říct pravdu, než lhát lidem do očí. Upřímnost sice občas bolí, ale ne tolik, jako lži.
      Děkuji za komentář! :)

      Vymazat
  2. Mamka vždycky říká: "Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá výmluvy" a opravdu se mi to už kolikrát potvrdilo ;) Super článek, třeba alespoň někomu otevře oči a pomůže mu se posunout dál :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásný komentář!♥ Ano, doufám, že vážně někomu oči otevře :) ♥

      Vymazat
  3. Moc pěkný článek plný motivace! Já jsem člověk, který věří a na víru fakt hodně dávám! Když si něco umanu, věřím, že se to povede, když se budu, co nejvíce snažit a hlavně to nevzdávat a věřit v to. I když to bude těžké, nebo někde udělám chybu, hlavně to nevzdat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Terezko!♥ To je dobře, že na víru dáváš, je to nejdůležitější!:)

      Vymazat
  4. Jak výstižné! Jsem mistryní výmluv! Ať už ostatním nebo sama sobě! Většinou jsem jenom líná... a najdu si tisíc důvodů, proč něco nedělat. Přitom vím, jak je mi dobře, když lenost překonám a udělám to. Takže mé předsevzetí zní: "Vem holka příležitost za pačesy, když se nabízí!" ;-) Díky za zamyšlení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším! Já ti děkuji za úžasný komentář❤️

      Vymazat
  5. Já jsem moc ráda, že jsem teď na tvůj blog narazila, je plný motivace a odhodlání, což přesně teď potřebuju, takže děkuju a těším se na další články :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. !!!♥
      Tedaaa, moc ti děkuji! ♥ Jsem ráda, že konečně někomu články pomáhají♥ Doufám, že tě nezklamu :3 !

      Děkuji Domi!♥

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.