Šťastný život je hra, která má svá pravidla

„Jak mít šťastný život?" klade si otázku mnoho lidí. Někteří dokonce ani nevědí, jak takový šťastný život vypadá. Každý z nás je něčím odlišný. Každý jsme jiní. Je těžké říct, co to šťastný život, štěstí, znamená. Záleží na každém z nás, na naši povaze, na našem postoji, vnímání, volních vlastností.

Někteří jsou věčně zdrcení, smutní a náladoví. „Proč jsou takoví?" Těžko říct. Protože každý, kdo je smutný, má odlišnou příčinu toho, proč smutný je. „Proč?" Může se jednat o těžké životní události, které na něm poznamenaly. Tyto zkušenosti se těžko dostávají z hlavy, natož ze srdce. A dalším důvodem? Dalším důvodem může být i jejich vina. „Jejich vina?!" určitě říkáte si. „Proč by někdo mohl za to, že šťastný není?" No protože si smutné nálady způsobuje sám. Jakákoliv špatná situace ho potopí na dno a topí se. Nesnaží se dostat nad hladinu. Nesnaží se bojovat. Také za to může, protože si k sobě přivolává to špatné. „Jak tohle vůbec funguje?" Odpověď je jednoduchá. „Zákon přitažlivosti." Tento zákon popisuje Rhonda Byrne ve svých knihách. Myslíš na špatné? Stane se ti špatné. Myslíš na krásné věci? Stanou se krásné věci. Jednoduché, že? 

A pak jsou tady lidé, kteří jsou věčně usměvaví lidé. Kráčí po světě s dobrou náladou, nic je nezastaví, plní si svůj sen a jsou cílevědomí. Myslím, že tady není potřeba složitých otázek a odpovědí. Napadá mě akorát jedna jediná otázka: „Co je dělá šťastnými?" Odpověď se dá rozvést do neskutečně mnoho důvodů. Každý jsme přeci jiní. Každý má jinou příčinu svého štěstí. Někdo se dokáže radovat z maličkostí, někomu stačí objetí, někomu láska a někomu dokonce ke štěstí pomáhají peníze, bohatství.

Metod, rad, způsobů. jak mít šťastný život je vážně neuvěřitelně mnoho. Možná se ti stalo, že některé nefungovaly. „Jak je možné, že nefungují?" Ostatním to pomohlo, tak proč ne mně?" Odpověď je i nyní jednoduchá. „Něco je špatně, někde děláš chybu." Pojď se mnou najít příčinu, proč někdy "vygooglované" metody nefungují.
  • První příčinou může být lhostejnost. Jak to myslím? Může ti být třeba lhostejné, že uděláš něco špatně a je ti to jedno, nesnažíš se to napravit. Zkus se proto zaměřit na to, aby chyby ti lhostejné nebyly. 
  • A co třeba slepé místo? Co tím myslím? Detaily. Může se stát, že ti při čemkoli může unikat důležitá informace, která slepé místo vytváří. Měj oči otevřené, buď všímavý.
  • Jaké jsou tvé priority? V životě je důležité mít některé věci na prvním místě a některé zase na posledním. Jsou občas věci, které nemůžeme nechat být jen tak, zanedbávat je. Podle mě je nejlepší, udělat si seznam alespoň 25 ti věcí. Ale jen těch důležitých. "Věci na později" patří na druhý seznam. 
  • Myslet neznamená vědět. Jednoduchá věta, která platí vesměs u všeho. Myslím, že není třeba jít do hloubky této věty, protože je celkem jednoznačná a výstižná. 
  • Důkladnost. Pokud chceš, aby ti metody fungovaly, musíš za prvé chtít. Když se chce, všechno jde. Nejde na metody myslet jeden, dva dny, pak týden ne, a pak zase jeden, dva dny opět ano. Proto je dobré být důkladný a snažit se.
  • „Výmluva!"
„Ale jaké metody zvolit tak, aby mi vyhovovaly?" Odpovědět na tuto otázku nedokážu ani sama sobě. „Proč?" Protože jsme všichni od sebe odlišní, každému z nás vyhovuje něco jiného. Metody a způsoby, jak být šťastný je třeba najít. Některé vyhovují méně, některé více. I mně trvalo, než jsem ty své našla. 

„Kdy jsem poznala, že potřebuji změnit svůj život, sama sebe? Kdy jsem poznala, že potřebuji šťastný život?" Možná, že i ty máš podobný příběh a tak trochu doufám, že ne. Nepřála bych nikomu ty situace, zkušenosti, náročná období, která jsem měla, aby je měl také. Protože všem, i tobě, přeji jen to krásné. Že potřebuji šťastný život jsem si uvědomila, když jsem se ocitla na dně, všimla si, že mnoho věcí okolo mě jsou černé, nikoli barevné, aby mě naplňovaly tak, abych byla šťastná. Mám-li být upřímná a stručná, vystihuje to pár slov. Šikana, falešní lidé, zdravotní problémy, podrazy, zklamání, smůla, sociální sítě. Tehdy jsem poznala, že to chce změnu. A řeknu jen jediné: „Jsem ráda za to, že jsem si to uvědomila, jinak nevím, kde bych dnes byla!" 

Kreativní metoda z knihy Tajemství.

Knihu jsem objevila v čajovně v momentě, kdy jsem se chtěla dostat ze všeho zlého, co se mi dělo nebo čím vším zlým jsem si procházela. Vlastně vděčím za to spisovatelce Rhondě Byrne, která je její autorkou. Tato metoda má pouze tři body, které jsou velmi jednoduché, stručné, ale přesto velmi účinné. Požádej. Věř. Získej.

Pravidla

Cestu za šťastným životem pojmu jako takovou hru. Každá hra má pravidla, čili i cesta za šťastným životem. Sice se říká, že pravidla jsou od toho, aby se porušovala, ale v tomto případě na to ani nemysli. Jedná se totiž o důležitou věc. 
  • Odpověď „Ne." používejte jen v dobrém slova smyslu. Platí, že když člověk používá příliš záporů, tak  se mu to pak vrací. Tuto odpověď využívej v případě, když se ti něco nelíbí, potřebuješ více času sám pro sebe, pro své koníčky, pro tvůj dobrý pocit.
  • Chyby jsou tady od toho, aby nás naučily. Nevnímej chyby a špatné zkušenosti, jako hrozbu. Využij je, ponauč se z nich a naprav je. Protože právě tyto zkušenosti ti ukážou správnou cestu k tomu, aby jsi byl šťastný. Navedou tě tím správným směrem. Věř mi.
  • Výmluvy nechej stranou. 
  • Radosti z maličkosti, radost z úspěchu, z dobře odvedené práce je důležitá, protože tě dokáží motivovat, udělat něco víc. Měj radost, když se ti něco povede, když tě někdo překvapí. 
  • Vnímej tady a teď. Lidé, kteří se ohlíží na minulost, žijí minulostí, teoreticky nežijí. Topí se v tom, co se stalo a nedokáží žít a užívat si. A tak jim uniká radost, štěstí mezi prsty přímo před očima. Minulost nás naučí hodně, proto ji vnímej jako dobrou, ať se dělo cokoli. 
  • Odpočinek, energie. Člověk musí načerpat energii, aby dosáhl toho, čeho chce. Přece jen je těžké se pustit do něčeho, co potřebuje sílu a odhodlání.
  • Být vděčný je pravidlo, na které by se mělo dbát denně. Protože vděčnost nám dokáže ukázat to, co vlastně máme rádi. Dokáže nám odhalit to, co nám udělá radost. Řekne nám, co je pro nás důležité a co pro nás to nebo ono znamená. Jsme-li vděční, milujeme.
„Přála bych si, aby každý z Vás byl šťastný! Doufám, že tyto řádky pomůžou třeba tobě. Přeji hodně štěstí."



Vee

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.