„Podzim je druhé jaro, kdy se každý list stává květem."

„Podzim je druhé jaro, kdy se každý list stává květem."

Léto a teplé počasí nás opustilo a začíná podzim. Podzim, upřímně, ráda nemám. Protože nemám ráda, když mi je zima a je chlad. Jsem vážně zimomřivá a i když si obleču tucet vrstev oblečení, nepomáhá to. Ale. Všechno má svá ale. 

Neměli bychom mluvit negativně, takže přestávám říkat slova, která vyznávají nenávist tomuto ročnímu období. Nebudu mít ráda jeho, on nebude mít rád mne. Takže skoro jako každý článek, jdeme hledat něco pozitivního! 


Příroda si hraje s barvami.

Když chodíme cestou do školy, do práce, na autobus, nakupovat, do kavárny na kafe, koukejme se po okolí a hledejme barvy, které nám podzim vykouzlil. Tolik barev na jednom stromě v létě neuvidíme. Každé roční období je něčím výjimečné. A podzim je výjimečný právě proto, že svět obarví spousty barvami. 
Fotografie jsou kouzelné.

Mám ráda, když mohu vyfotit něco zajímavého, poupravím kontrast, stín a zaostření a vznikne z toho krásná podzimní fotografie. S podzimním listím, se zbarvenými stromy, západem slunce, deštěm, jde vážně skvěle kouzlit. Co takhle si vyjít na procházku, vzít s sebou foťák a něco krásného vyfotit? 

Podzimní procházky.

Miluji procházky. Celé naše město mám prochozené, vím i tajných místech, na které mám neuvěřitelné vzpomínky. A ráda si je připomínám, když těmi místy procházím. Jsem člověk, který je vděčný za každou vzpomínku a rád vzpomíná. 

Podzimní procházky jsou skvělé. I když je chladněji, stojí to za to. Procházky jsou zdravé, zkuste se projít a trochu povzbudit vaše tělo. Třeba najdete na nějaké místo, které podzim udělá vážně kouzelným. 

Kaštany

Jako malá jsem chodila sbírat kaštany. Hlavně vždycky, když jsme končili na základní škole, byla jsem po obědě. Doběhla jsem ke stromu, který byl hned vedle školy a v trávě jsem hledala kaštany. Když jsem žádný nenašla, nebo jsem jich měla málo, tak jsem s mou sestrou Mončou shazovala nějakým větším klacíkem. Hodně mě to bavilo, ráda na to vzpomínám.

Krom toho narazila jsem na jeden perfektní a zajímavý článek, který je věnován kaštanům. Najdete v něm, proč je sbírat, proč pomáhají, k čemu jsou dobré, dokonce recept i na kaštanové mazání. Bolí vás záda a klouby? Nechcete mít rýmu a kašel? Sbírejte kaštany!

Je chladněji.

Větu: „V následujících dnech se ochladí." určitě slyší neradi ti, kterým je neustále zima, jsou zmrzlí a nejradši by se schovali do peřin, uvařili si čaj a celý den leželi. Ale i přesto budou muset vyjít ven. Ale i na tom se dá najít něco pozitivního. Oblékáte se rádi? Oblečte si třeba svůj oblíbený teplý svetr, obujte si teplejší boty, oblečte si kabát, nebo svou oblíbenou bundu. Pokuste se chladné počasí zpříjemnit tím, že se oblečete do něčeho, v čem jste sví. No, není to lepší?

Káva, čaj, horká čokoláda.

Na podzimu a na zimě nejvíce miluji to, když vyjdu z bytu, jdu rychlým krokem a mířím k mé oblíbené kavárně. Poslouchám písničky ve sluchátkách a neříkám si nic jiného, než: „Za chviličku si dám latté s karamelem a budu v teple, nebude mi zima." 

Objednám si latté, sedám si ke stolu a porozhlídnu se okolo sebe. Podívám se z okna a venku prší. No neznám lepší podzimní pocit, než když piju kávu, hrnek chytnu do ruky, abych si je ohřála a vnímám podzimní atmosféru, pozoruji déšť. Takhle bych mohla trávit hodiny.
Čaj. Nejlepší zpříjemnění chladných večerů. Co takhle se schovat do peřin, vzít si s sebou horký čaj, pustit si nějaký skvělý film? Horká čokoláda také nepřijde nazmar.

Spíme o hodinu déle.

Neznám a nejspíše ani nebudu znát žádného člověka, který by neměl rád spánek. Spánek milujeme všichni. A na podzimu je skvělé, že se přesouvá čas a spíme o hodinu déle! Sice je dříve tma, ale to ať vezme čert. Spíme déle, to je důležité. V podzimním období se lépe spí, relaxuje a odpočívá.

Ale pozor na to, abychom nezlenivěli. Co takhle si třeba každý večer zacvičit alespoň 30 minut? Uděláte svému tělu jenom dobře. A pozor! Že na to není čas, je pouze výmluva. Vzpomínáte na článek „Můžete mít buď výmluvy, nebo výsledky. Nikdy ne obojí."

Odpočinek a relaxace. Podporování imunity.

Protože na podzim přicházejí éry, kdy je jeden člověk za druhým nemocný. A proto bychom měli dbát na svou imunitu, na své zdraví. 

V létě by do sauny nejspíše nikdo nešel. Ale co v zimě? Co takhle si dopřát trochu tepla a relaxace v sauně? Nejspíše víte všichni to, jak sauny fungují. Ohřejete se, skočíte do ledové vody. A znovu a znovu. A tohle je nejlepší věc na to, abyste podpořili svou imunitu. Sauna je dobrá tak jednou, dvakrát do měsíce.
Solné jeskyně. Vzpomínám si, když jsem na střední škole měla praxe v mateřských školkách a každou zimu jsme s dětmi jednou za týden navštěvovali solné jeskyně. S přítelem jsme si stanovili to, že alespoň jednou do té solné jeskyně a sauny zajdeme, abychom podpořili naše zdraví.

Nejradši odpočívám v aquaparku! V létě moc na koupaliště nechodím, protože je tam ledová voda. A tu já vážně nesnesu. Během pár minutek mi je neuvěřitelná zima a vážně musím ven. Radši zůstanu ležet na dece a opalovat se. Protože jedině tak vnímám sluníčko a je mi teplo. Miluji aquaparky, kde je teplá voda pořád. A to je třeba v Aqualandu Moravia, který se nachází poblíž Brna, konkrétně v Pasohlavkách. Za pár dní tam s přítelem máme namířeno a rovnou se podíváme i do Mikulova. Moc se těším. 

Co takhle zajít třeba do kina?

Musím říct, že když do kina nechodím v létě, tak na podzim. Řekla bych, že to je období, kdy vycházejí perfektní filmy. Krom toho je to takové zpestření a takový malý výlet mezi lidi, výlet do společnosti. Co takhle třeba kino s vaši drahou polovičkou, s nejlepší kamarádkou? A potom nějaká skvělá večeře? 

Produktivní podzimní večery.

Nevím, jak to mají ostatní, ale třeba se v tom uvidíte právě vy. Na podzim jsem po večerech více produktivní. Jako právě teď, když píšu tento článek. Je něco okolo půl jedenácté večer, na druhý den, na 8 mám seminář s ekonomie, se kterou tak válčím již druhým rokem, a nějak mi nevadí, že budu spát málo. I když můj zdravotní stav říká: „Musíš spát! Něco se ti zase stane!" Jo je to možné, ale když to budu brát takhle a myslet na to, přitáhnu to k sobě a něco se vážně stane. 

Taky se vám na podzim stává, že neusnete do té doby, dokud nedokončíte svou kreativní myšlenku? Prostě musíte udělat něco, co vás napadne, hned, protože na to potom zapomenete a nebude se vám chtít? 

Máte rádi podzim? Proč ho máte nebo nemáte rádi? Co máte na něm nejraději?♥

Vee♥

9 komentářů:

  1. To je hezký, že se snažíš hledat něco pozitivního. :) Tak to má být, člověk by si měl vždy najít něco hezkého i na tom, co nemá rád. :) Přeju hezký podzim. :)

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
  2. Na podzimu je nejhorší to, že po něm přichází zima.

    OdpovědětVymazat
  3. Já miluji podzim, ale ten teplý, krásný barevný:) Je to mé nejoblíbenější roční období, miluji jak se po horkém létě asponň trochu ochladí (nemám ráda extrémy, ani moc vedro, ani moc zimu), miluji ty barvy, možná je to i tím, že jsem se narodila na podzim, mám ho prostě fakt ráda:) Je super, že se na všem snažíš hledat něco pozitivního, toho se taky držím:)

    OdpovědětVymazat
  4. Já teda podzim miluju přesně z těchto důvodů, které jsi vypsala :) Není nic lepšího, než pít horkou čokoládu/čaj, koukat u toho na film či seriál s drahou polovičkou, být zachumlaný v peřinách a za oknem plýskanice ♥ O blahodárných účincích kaštanu jsem ani nevěděla :) Podzimní procházky jsou skvělé a jak je teď i dlouhé babí léto, tak člověk venku ani nemrzne. Třeba dneska jsem byla venku jen v tričku a i tak jsem se pařila :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.