„Ctnost je dobrý zvyk."

„Ctnost je dobrý zvyk." Plútarchos

Na otázku: „Co bychom si měli připomínat denně?" odpovím v dnešním článku. Mnoho z nás určitě zapomíná na to, co dělá den krásným. Jsou to maličkosti, které najdete všude, každý den a ve všem. Měli bychom na ně vzpomínat a pamatovat si je. Nemluvě o tom, že bychom je měli hledat v nových a nových věcech. Ale zapomínáme také na to, že každý den má pár chvil, které bychom měli dělat pro své zdraví, prostě pro nás.
France, Mont Saint Michel, 2018
„Rutina a stereotyp má neuvěřitelnou sílu plýtvat a ničit." Henri de Lubac

Možná si myslíte, že denní rutina se stává stereotypem naších životů. Rutina a stereotyp. Není to to samé? Možná, ale pro mě ne. Rutinu považuji za něco, co je samozřejmé, teoreticky "dobrovolné", neškodné pro naše podvědomí a tělo. Ale stereotyp vnímám jako něco, co dělám spíše z povinnosti. Nebaví mě to a chtěla bych zkoušet něco nového. Jak to máte vy? 

„Buď vděčný za krásný den, šálek čaje, kytku za oknem, milá slova, pohlazení, co nejvíce je, nejméně cenní." Sádecká E

A dneska si vytvoříme něco, co bychom měli dělat denně. Ale proč? Bude to totiž další krok k tomu, abychom byli šťastní, větší optimisté, více se usmívali, abychom měli větší chuť dělat nové věci a přestali se bát změny (Strach a změna je v našich životech důležitá, četli jste článek, jak s nimi zatočit? Zkuste si přečíst: „Loď nemá být jištěna jednou kotvou a život jednou nadějí.").
To, co si za malou chviličku povíme nám pomůže udržet krásný den. Pokud to všechno dodržíte, budou vaše dny krásnější a barevnější. Opět říkám „Věřte mi." Vážně tomu tak je. 
O tom, jak si udržovat fajn podzimní náladu se dozvíte zde.)

Zdravé připomínky, činnosti, myšlenky během dne.
„Ctnost je dobrý zvyk." Plútarchos

Během dne si připomínejte:
  • Říkejte „Ne." na to, co vám je nepříjemné.
  • Dělat chyby je přirozené. Napravte je a neopakujte je.
  • Poučte se z chyb.
  • Odpouštět lidem, sami sobě, je základ toho, mít rád.
  • Připomínejte si svou vlastní cenu, své vlastní já.
  • Připomínejte si své vlastní priority a cíle.
  • Udělejte každý den něco, co vás posune dál.
  • Buďte opatrní, všeobecně myšleno.
  • Buďte vděční. Buďte vděční za vše okolo vás a všem okolo vás.
  • Usmívejte se a buďte šťastní.
  • Zkuste se na věci dívat i z lepší stránky. 
  • Myslete na to, že každá špatná věc je zkušenost.
  • Buďte pozorní a vnímejte okolí. 
  • Buďte pravdomluvní.
  • Nepřehánějte.
  • Nelžete, buďte upřímní.
  • Otevřete své srdce.
  • Být upovídaným člověkem není vůbec, ale vůbec špatné. 
  • Přijímejte názory ostatních, nikdy se nikdo neshodne na všem. A né každý člověk si s každým člověkem sedne, nebude si rozumět.
  • Pamatujte, že ti, co vás nemají rádi, vás motivují. 
  • Řešte důležité věci, ty nepotřebné a nedůležité by vám měli být lhostejné.
  • Nenechte se odradit od toho, co děláte nebo co máte rádi.
  • Připomínejte si to, co máte na sobě rádi. Pokud na sobě vidíte něco, co vám snižuje sebevědomí, zkuste s tím něco udělat a změnit to.
Proč nemáte energii? 
  • Buď spíte hodně málo a nebo hodně. Proto spěte "zdravě".
  • Málo se hýbete a neustále sedíte, máte sedavou práci. Zkuste se alespoň trošku protáhnout. Stačí 10 minut denně, kdykoliv během dne.
  • Nedodáváte svému tělu dostatek vitamínů. Na podzim je potřeba dopřát tělu vitamíny a něco na posílení imunity.
  • Málo pijete. Dodržujte pitný režim.
  • Máte málo pohybu. Hýbejte se. 
  • Nemáte dostatek času na své koníčky. Nuda vás unaví a odradí od dobré nálady.
  • Buď nesnídáte a nebo se přejídáte. 
  • Hodně kofeinu také škodí (Jsem tvrdohlavý člověk, ale kávu neomezím ani náhodou!:D♥ Ale i tak byste měli poslechnout. Příliš všeho škodí.) 
  • Děláte něco, co vás nebaví.
Důležité je po ránu vykonávat těchto pár věcí:
  • Po ránu, hned, co vstanete, vypijte sklenici vody. 
  • Nasnídejte se.
  • Nebuďte hned online na sociálních sítích.
  • Buďte vděční za každý další den. Protože tento den může být novým začátkem.
  • Přemýšlejte nad tím, co krásného vás čeká. I když bude náročný den, na 100% se najde maličkost, na kterou se těšíte.
  • Usmějte se.
  • Udělejte něco, co vás dělá své, např. oblečení.
Vee♥



15 komentářů:

  1. Super článok, Krásne si to napísala/opísala. Dávam ti hneď odber :) Budem rada ak sa zastavíš aj ty na mojom blogu.
    Môj blogu: http://lifeforjul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. !♥ Neopsla, vše je z mých zkušeností! =) Snažím se totiž žít tak, abych byla šťastná a předávala to dál =)

      Na blog určitě mrknu :)

      Vymazat
  2. Krásný článek, se vším naprosto souhlasím. Hlavně nejvíce asi s tím, říkat ne, to je důležité a myslím, že i pro spoustu z nás těžké se to naučit... Sklenice vody hned po ránu já ještě doplňuji špetkou himalájské soli, aby se tělu dodaly i minerály :))

    Malá Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji♥
      Říkat ne je docela oříšek. Ale nic není nemožné, že ♥ U tohoto je potřeba mít pevnou vůli.
      o.O ta himalájská sůl mě zaujala♥ děkuji za typ =)

      Vymazat
  3. Krásně napsáno. :) A já právě dnes udělala první krok k lepšímu dni. Přečetla jsem si tvůj článek, a ten mi strašně moc zvedl náladu, však jsem se u každé věty usmívala. Děkuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aaaaaaaaa♥ To tak potěší, ani nevíš jak! ♥♥♥♥ Moc děkuji, vážím si toho!
      Děkuji za zpříjemnění dopoledne=) Jsem fakt moc ráda, že tyto články někomu pomáhají♥ Že splňují účel =)

      Vymazat
    2. Pomáhají. ;) Takových textů není nikdy dost!

      Vymazat
    3. Jsem moc vděčná♥ Děkuji. Dělá mi to radost

      Vymazat
  4. Den začínám jedině se zeleným čajem. Jinak ani nemá smysl žít... :D

    OdpovědětVymazat
  5. Já to mám stejně... Rutiny mám ráda, stereotypy ne, protože mě pak už nebaví :D Já třeba po ránu vypiju sklenici vody s citrónem skvělý nakopávač :) A večer si ráda dávám bylinkový čaj:) Snídaně nesmí chybět! Ještě může malou energii ovlivnit i málo jídla nebo nepravidelná a nepestrá strava bych řekla: Jinak super tipy, líbí se mi!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky skvělé typy. Voda s citrónem je taky docela skvělá na ráno :)
      Děkuji!♥

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.