„Že věci některý, jsou neměnný, jako síla starejch vín."

„Že věci některý, jsou neměnný, jako síla starejch vín."  Škwor - Síla starejch vín

S hudbou se v dnešní době potkáváme denně, pořád. Při učení, při nakupování, v metru, v při sportu, v televizi, v rádiích, při psaní článků, knihy, při umění, při malování a kreslení, při čtení, dokonce i na ulicích i na vlakových nádražích. Je součástí naších životů, nás. Hudba na nás má neuvěřitelný vliv. Uvědomujeme si však, jak je hudba pro nás důležitá?


Hudba nás inspiruje, protože...
  • Ovlivňuje výkonost člověka. Velké díky patří hudbě, která nás doprovázela úspěchem. Doprovázela nás třeba při učení a pak jsme třeba zvládli test na jedničku. Má velký vliv na náš výkon. Dokáže nás motivovat a jak říkám já v reálném životě: „Mnohdy nás vyhecuje k výbornému výsledku."
  • Útěk z reality. Nasadíme si sluchátka, sedneme do autobusu, pustíme si písničky a naše tělo sedí a sedí. Koukáme se z okna a jediné co vnímáme je okolí, které velkou rychlostí mizí před našima očima, vnímáme pouze slova písniček a jejich hudbu. Dokážeme se do myšlenek ponořit hodně hluboko. Mnohdy nám hudba otevře oči a pomůže k tomu, abychom si uvědomili důležité věci. Ale také nám pomůže utéct z reality, také nám zlepšit náladu. 
  • Prý zlepšuje paměť a pomáhá se lépe učit. Znám lidi, co se nedokáží učit bez hudby, ale znám i ty, co potřebují absolutní ticho a klid (třeba já). S tím, že  hudba pomáhá se učit souhlasím i navzdory tomu, když já se při hudbě učit nedokážu. Ale s tím, že zlepšuje paměť ano. Občas si říkám.. „Proč neumím toho tolik, jako slova písniček?" 
  • Dokáže uvolnit a změnit náladu. Jsem zastánce toho, že když má někdo špatnou náladu a pustí si písničky, které dokáží člověka rozbrečet a dostat se do depresí ještě hlouběji, než se momentálně nachází, že je to naprosto špatně. I když si třeba ten člověk myslí, že mu to pomáhá, tak mu to vážně, ale vážně nepomáhá. Usmívá se? Ne. Dokáže říct, že je šťastný? Ne. V tom případě smutné písničky na smutek nepomáhají. Akorát tu náladu zhorší. Není jednodušší si pustit písničku, která dokáže vykouzlit úsměv na tváři, dokáže povzbudit a navodit pocit radosti, dobré nálady?
  • Dokáže nás uvolnit, dobýt energii, dokonce nás dokáže i inspirovat.
Hudba a já...

Motivační věty, citáty a různé motivační podněty hledám téměř ve všem a pořád. V každé situaci si dokážu najít něco, při čemž si řeknu: „To mě motivuje, to mě dokáže posunout dále." Nejčastěji vše vyhledávám v písničkách, které si následně pouštím do sluchátek.

Bez sluchátek a bez písniček vlastně nikam nechodím. I když jdu do CrossCafe, tak si na těch 8 minutek cesty pustím písničky. Miluji ty chvíle, kdy můžu všechny myšlenky vypustit z hlavy a zaměřit se na hudbu a slova, kterou ji doprovázejí. Hudba a písničky mi občas pomáhají dát všechny myšlenky do pořádku, už jsem si díky nim uvědomila spousty věcí a také, jsem se hodně naučila. Hudba je takový můj lék. A věřím, že váš taky. 

Mám velký seznam písniček, který mi připomíná nějakou životní událost. Ať už se jedná o písničku Hallelujah, která mě a "tým" doprovázela v gymnastické skladbě a dovedla nás k 1. místu v České republice o nejlepší pohybovou skladbu, nebo ať už se jedná o písničku, která mě doprovázela ve špatných životních situacích. 

Určitě každý z nás má svou nejoblíbenější písničku. Já jich mám hned několik. První místo drží Lullaby od mé nejoblíbenější skupiny Nickelback, kterou poslouchám už od svých 12 let. A zde se pojí i můj jeden velký sen - dostat se na jejich koncert, alespoň jednou v životě. A druhé místo drží písnička, která mi byla věnována. Věnoval mi ji můj přítel, který mi ji zazpíval a zahrál na kytaru. Vzpomínám si na pocit, který jsem měla, když to bylo jako překvapení. V hlavě se mi odehrálo mnoho "favoritů na překvapení", ale tohle jsem vážně nečekala. Je nádherná! Je moje! Je jeho! Je naše! Miluju, když poslouchám, jak hraje, jak zpívá. Je to nepopsatelný pocit. Ani nevím, jak ten pocit mám vyjádřit.

Hudba a vy...

Hudba má mnoho podob a pro každého znamená úplně něco jiného. Proto jsem na mém instagramu dala příběh na 24 hodin, kdy jste odpovídali na otázku: Proč je pro nás hudba důležitá? Jsem ráda, že jste se zapojili a mockrát vám děkuji!♥

  • „Hudba je obraz, který nejde vidět, ale cítit:)"
  • „Protože hudba je napsána s příběhem, buď od interpreta nebo jeho kamaráda, rodiny. Pomáhá nám s problémy a nebo se na chvíli dostat z reality, jak se říká."
  • „Hudba dokáže z minuty na minutu změnit to, jak se cítíme. The Stumbellas Spirits.
  • „Já mám ráda energetické písničky, hlavně během cvičení, protože mě to nakopává makat dál. A pak písničky s nějakým úmyslem či příběhem."
  • „Whatever it takes od Imagine Dragons. Musíme udělat vše, abychom dosáhli snu."
  • „Protože má vliv na naše podvědomí♥ Fajn hudba = fajn nálada."
  • „Hudba hodně ovlivňuje způsob, jakým se cítím. Buď mi pomůže k radosti a nebo naopak, když potřebuji být sám." 
  • „Hudba je něco, co lidé využívají ve všech náladách, starostech a problémech. Když jsou smutní, když mají radost, když jim někdo chybí, nebo když něco chtějí vyjádřit. Hudba je tu už od počátku a my ji dokážeme využít jako zábavu, ale i jako doplněk do našeho života. Pro mě hudba představuje můj život. Nedokázala bych žít bez hudby, protože s ní všechno prožívám. Smutek, radost i starosti. Hudba je vzácná."
  • „Hudba je v dnešní době velmi důležitá, posloucháme, když jsme smutní, šťastní, každá píseň nám připomene určitou chvíli, ať už špatnou nebo dobrou:)"
  • „Pro mě je krásné sdělení v písničce Gott a Noname."
  • „Ukazuje tu hezčí část našeho života, bez hudby si nedokážu představit kamkoliv jet."
  • „Hudba mě uklidňuje :) Pomalá mě uklidní, rychlá vybudí :)."
  • „Tak hudba je důležitá, protože v ní můžeš vyjádřit co chceš, to co k někomu cítíš apod."
  • Tak důležitá je pro mě jen v jednom případě. A to je uklízení :D Bez ní bych to nikdy nedokončila, nebaví mě to bez ní :D
  • Hudba toho dost řekne za nás (konkrétně za mě). Každý interpret má svou píseň a každá píseň svůj text. Každý text je něčím zajímavý, je v něm spousta emocí a na mě konkrétně dost textů sedí, např. když chci někomu vyjádřit svůj pocit nebu mu říct, jak se v danou chvíli cítím :)
Motivace a inspirace v hudbě..

Nyní Vám odhalím písničky, ve kterých vidím motivaci já. Téměř v každé písničce slyším větu, která mi dokáže otevřít oči, donutí mě popřemýšlet, popožene mě dál, motivuje mě. Hudba mě doprovází dennodenně. 

  • „Do stejný řeky nikdy nevstoupíš." Škwor - Síla starejch vín
  • „Že věci některý, jsou neměnný, jako síla starejch vín." Škwor - Síla starejch vín
  • „Čím vyděláváš víc, tím dostáváš míň." Škwor 
  • „A občas přijdou doby zvláštní, když se moře bouří a loď se nám potápí." ATMO music - Ráno
  • „Tam, kde krajina končí, já slyším tvůj hlas, kde se labutě loučí, tě uvidím zas." Jakub Děkan - Děda
  • If we're caught in a wave, I will carry your over, It don't matter where we are, you're still the one I choose." Martin Garrix - Ocean ft. Khalid
  • „Nekonečno možností  a sloboda si vybrať, a zvoliť si kým si, podla toho kým chceš nebýt. A měl by si sa těšit, si živý, možeš meniť." Majk Spirit - I Was Wrong ft. Celeste Buckingham
  • „No one can say what we get to be. So why don't we rewrite the stars?" Zac Efron and Zendaya
  • „Víš jak jsme se smáli, a teď jsme apatický, skeptici mi tvrdili, že tak to končí vždycky." Lipo - Ve vzpomínkách
  • „Let's show them we are better. We were stay in Paris." The Chainsmokers - Paris
  • „Buď klidná jako voda, ale silná jako proud." Jelen - Klidná jako voda
  • „Snažíme se plnit naše sny, doufáme v úspěch, střídá se v nás jak slzy, tak úsměv. Tak proč se trápit tím, co bylo? Vždyť minulost je "fejk", tak popojdeme dál. Prostě to tak mělo bejt." Marek Ztracený - Minulost
  • „Jediný důvod, proč se vracím jsi ty, vracíš mě zpátky do reality. Jediný důvod, proč se vracím jsme my. Nelíbí se mi svět, jak se právě chová."
  • „Zkouším žít, jako by po noci nepřišlo ráno, ať se bude, co chce kdykoli dít, sám musím to zvládnout. I kdyby z nebe padal oheň, stojím si sám za svým slovem." Poetika - Zkouším žít
  • „Každou vteřinu míříme víš, skrz stromy k nebesům, jsme nad hladinou." Poetika - Každou vteřinu
  • „Love ain't simple. Promise me no Promises." Demi Lovato - Promises
Takových písniček je neskutečně mnoho. Postupně budu dopisovat další, protože každým dnem jsou nové a nové. Máte nějaké písničky, takové, které vás motivují, i vy? ♥

Vee

10 komentářů:

  1. Nádherný článek! Hudba je opravdu dokonalost, jsem jako ty, chodím všude se sluchátky a poslouchám! :D I když v poslední době občas ne, protože už jsem přeposlouchaná svých písniček, musím si je zas obměnit... Ale i tak se vždy ráda vracím k těm starým! :D Hudba vážně dokáže motivovat, jak to jde vidět např. v textech, které jsi zmínila:) Napsala bych taky nějaký úryvek z nějaké mé, ale momentálně mám v hlavě úplně prázdno a nemůžu si vzpomenout :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Teri!

      V poslední době motám dokola asi 10 stejných písniček a už nevím, co mám poslouchat :D Asi si budu muset najít chvilku klidu, abych si udělala nový playlist :D ♥

      Vymazat
  2. Poslouchání smutných písniček při depresi je tak akorát na mašli, když se chce někdo ponípat ve své bolesti a utrpení. Sadistické :D Jinak bezva článek, hudbu taky miluju, poslouchám různé žánry, hlavně anglicky zpívané, od taneční hudby po rock :D Hudba mně motivuje strašně moc a hlavně mi jaksi pomáhá ukládat si vzpomínky, protože když si poslechnu svoji oblíbenou písničku po letech nebo jisté době, připomene mi gymnaziální léta, nějaké období apod. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím, že je to sadistické, souhlasím :D
      Moc děkuji za hezký komentář ♥:)

      Vymazat
  3. Těmi úrycky jsi mi připomněla mě před pár lety, hudbou jsem absolutně žila. Z každé sloky, věty, slova jsem si něco vzala, inspirovala mě. Dnes už tolik hudbou nežiji, ale nedokážu si představit život bez hudby, potřebuji odreagování a tu energii jak píšeš. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hudba dělá s námi divy, i když si to neuvědomujeme. ❤️

      Vymazat
  4. Nebudu lhát, tenhle článek jsem otevřela hlavně díky názvu článku, protože Škwor(y) naprosto miluju! Jinak hudba pro mě znamená hrozně moc, taky bez ní nedokážu být a poslouchám ji neustále, ať jsem doma nebo jedu jen do vedlejšího města :)

    Karolína & Korea v Česku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škwoři jsou má srdeční záležitost. Už jsem byla na jednom jejich koncertě a pecka! V září budou v našem městě znovu a nemohu se dočkat, až je zase uslyším naživo.

      ❤️❤️

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.