Bez štěstí nejsme šťastní.

„Bez štěstí nejsme šťastní."

Možná se zdá, že v dnešní době je velmi těžké najít štěstí. Už jen pro to, že štěstí znamená pro každého něco jiného. Každý vidíme štěstí v něčem. Někdo najde smysl svého štěstí hned a někdo ho hledá třeba i celý život.
France, Paris 2018
Bod míry našeho štěstí je ovlivňován okolnostmi, které nás obklopují. 40% našeho štěstí tvoříme my. A je na nás, jak s ním naložíme, jak se mu přizpůsobíme. Nakládejte se svým štěstím proto pozorně. Je pro vás velmi důležité. Bez štěstí nebudete šťastní. Važte si ho!♥
Na internetu najdete celý seznam toho, co bychom měli dělat a co ne. Avšak hodně z vás si asi řekne, že každý si má dělat to, co chce a co uzná za vhodné. A taky, že ano. Je to tak. Ale chce-li člověk být šťastný, tak musí dodržovat různá pravidla. Tato pravidla jsem sepsala pro jednu hru. A ta hra se jmenuje Šťastný život. Možná si vzpomínáte na článek: Šťastný život je hra, která má svá pravidla.

Vybrala jsem pár důležitých věcí, které bychom dělat neměli, abychom své štěstí postupem času neztratili. Kdybychom ho ztratili, možná bychom už pak nebyli šťastní. Ke každému bodu najdete jednu radu, kterou byste naopak dělat měli. 

„Jen blázen může chtít světu se zadlužit a sebe uspokojit. Jean de La Fontaine

Člověk se nikdy, nikdy, nikdy nezavděčí všem okolo sebe. Vždy se najde někdo, kdo najde chybu úplně na všem, co děláte a je mu jedno, co jste pro něj udělali. Vždy bylo, je a bude špatně. Ať se snažíte sebevíc, nebo sebeméně, zůstane to tak a nezměníte to. A nemá cenu se nad tím zbytečně trápit. Vážně ne. Nesnažte zavděčit všem lidem.
Co bychom měli dělat?
Měli bychom být vděční těm, kteří jsou vděční i nám. Vděčnost by měla být oboustranná. Na základě vděčnosti si vážíme toho druhého a on nás. Popřemýšlejme, kdo nám za to stojí a kdo naopak ne. Zeptejme se sami sebe: „Je, ten dotyčný, vděčný i nám? Váží si nás stejně, jako jeho? Znamenají pro něj naše činy?"

„Loď nemá být jištěna jednou kotvou a život jednou nadějí." Epiktétos

Tento citát od Epiktétose doprovázel můj článek o tom, že bychom se změn neměli bát. Změna je život, tak ji využijte a žijte pro něco nového. Žijte sami pro sebe. A ten život si užijte. Změny nás udržují při zemi a mnohdy nám berou vážně mnoho možností, které nám nabízejí nový život. A třeba by v něm bylo i naše štěstí. Co když hledáte své štěstí a ono se nachází za změnami, které byste třeba mohli udělat? Zkuste využít změn. A ono se třeba objeví.
Zkuste si o změnách přečíst něco víc. V článku také najdete otázky, pomocí kterých zjistíte, jestli se změn bojíte. „Loď nemá být jištěna jednou kotvou a život jednou nadějí."
Co bychom měli dělat?
Existuje jednoduchá odpověď na tuto otázku. A tou je: „Nebojme se změn!" Pokusme se jít do všeho s odhodláním, ale beze strachu. Ono zkusit něco nového je přece jen krásnější pocit, než to, abychom žili ve stereotypu. Život je o tom, abychom zkoušeli nové věci.

„Tak proč se trápit tím, co bylo? Vždyť minulost je "fejk", tak popojedem dál." Marek Ztracený - Minulost

Řekla bych, že tři čtvrtě lidí na světě se nedokáže smířit s minulostí. Neustále se v tom topí a nedokáží se posunout dál. Myslím, že snažit se srovnat s minulostí, se snaží sotva polovina, nebo alespoň většina. A ten zbytek do srovnání se s minulostí, se ani nesnaží a nezkouší to. Nejspíše jim vyhovuje se trápit.
Neměli bychom se trápit nad něčím, co bylo. Jestli litujete toho, co jste v minulosti udělali, nelitujte toho. Nemáme litovat něčeho, co jsme v tu dobu udělat chtěli. Prostě to bylo a stalo se. Nikdo to zpět nevrátí. Bohužel. A nic se nemůže opakovat dvakrát. Nezbývá nic jiného, než se s minulostí smířit.
Jo já vím, že je to těžké. I já mám občas problém se s minulostí srovnat. Čas vše zahojí, v tom zkušenosti už mám. Zjistila jsem, že když se neustále obracím za minulostí, neustále se v ní babrám a topím, neposunu se nikam. Jen mě to stahovalo dolů. Ale pak jsem si jednou řekla: „Dost, to už vážně stačí.", práskla dveřmi a šla jsem dál. A už jsem se neohlédla zpět. Nemáte ponětí, jaká obrovská úleva to byla. Nemáte ponětí, kolik stresu ze mě spadlo. Byla jsem volná. A jsem volná do teď. Proto jsem šťastná!
Co bychom měli dělat?
Měli bychom jít dál, zapomenout na minulost a vnímat přítomnost. Zkusme minulost vnímat jako zkušenost. Zkusili jsme si věci, které se v minulosti staly. A na základě toho, jsme získali zkušenosti. Nyní již víme, co bychom měli udělat tak, nebo onak.

„Zastavte stresování nad věcmi, které nemůžete ovládat ani měnit. Přemýšlení vede k negativním myšlenkám. Buďte vděční a zaměřte se na pozitivní." Ralph Smart 
&
„Člověk, který je příliš posedlý přemýšlením, nakonec zapomíná, že má srdce." Osho

Větu „Nemysli na to." slýcháváme všichni a tak nějak jsem si jistá, že hodně často. Někteří možná až příliš. A ono se to lehce řekne, ať na to nemyslíme. V hlavě budeme mít neustále myšlenky, které nám budou připomínat špatné věci. To nezměníme. Ale můžeme změnit to, jak se k nim budeme stavět a také to, že budeme takové myšlenky ovládat. Stačí jen chtít.
Neustále vám říkám, že když budete myslet na špatné, špatné se stane. Když budete myslet na dobré, dobré se stane. Věřte nebo ne, ono to vážně funguje. A tak to funguje i s myšlenkami. Budete myslet na to, co se stalo, dostáváte se do bodu, kdy se vracíte do minulosti. A tohle téma jsme probrali o pár řádků výše. Krom toho si ničíte svou náladu.
Pokud moc přemýšlíte, dostáváte do hlavy víc a víc zbytečných informací, které třeba ani nejsou pravdivé. Tím chci říci, že si pak vytváříte vlastní svět, vlastní scénáře a vidíte pouze to, co vidět chcete.
Co bychom měli dělat? 
Neměli bychom čekat, až se všechno nějak spraví, něco přejde, něco přebolí, že bude něco jednodušší. Problémy jme měli, máme a budeme mít všichni. To je další věc, kterou v životě neovlivníme, ani kdybychom se kdo ví jak snažili. Naučme se proto být šťastný tady a teď.
Také se pokusme, aby nám některé myšlenky, byly lhostejné. Ale dejme pozor na to, abychom neudělali lhostejnými myšlenkami ty, které jsou pro nás důležité. Vybírejme pečlivě a uspořádejme si v hlavě to, co je správné a co není. 

Vee♥

8 komentářů:

  1. Bardzo ładne zdjęcie i świetny blog! Gratuluję! :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie: https://lamliwypaznokiec.blogspot.com/2018/10/kolorowy-ptak-ktory-sprawi-mi-ogrom.html

    OdpovědětVymazat
  2. Opět moc pěkný článek s radami od srdíčka! <3 Musím se přiznat, že já sama mívám problémy s moc přemýšlením nad minulostí a trápím se svými chybami.. Sice už na tom pracuji ,ale ještě by to chtělo trošičku zlepšit:) Jsi skvělá! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! ♥ Takové řádky se tak krásně čtou ♥
      To ty jsi skvělá Terezko =)

      Vymazat
  3. Miluju tvoje články, miluju tvůj blog. Vždycky mě pozitivně nakopneš ! S trápením s minulostí se potýkám pořád.. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ♥♥♥♥
      To se tak krásně čte! Moc děkuji! ♥
      Jsem ráda, že někoho dokážu povzbudit a nějakým způsobem pomoct. ♥♥♥
      Aaaaaa <3 Děkuji♥

      Vymazat
  4. teda ten poslední odstavec jsem si uložila do pc...snad to nevadí? abych ho měla každý den na očích..to je neuvěřitelné, kolik je v tom moudra.. díky za to!
    www.libenanovakova.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ♥♥♥DĚKUJU♥!♥♥

      Jsem ráda, že mé řádky někoho motivují! ♥

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.