Nový rok v Paříži - třetí den

První den v Paříži byl úplně úžasný, lépe jsme si ho užít snad ani nemohli. A co teprve druhý den? Druhý den se mi splnil další sen a otevřely se dveře do nového života ne jen mně, ale i příteli, nám oběma. Řekla jsem totiž ano💓! Pojďte se se mnou podívat na to, jak vypadal náš třetí den v Paříži! 

Tento den jsme měli v plánu navštívit jedno z největších muzeí na světě - Musée de Louvre! Těšila jsem se, až uvidím jeden z nejslavnějších obrazů světa - Monu Lisu. A nejen tento obraz, ale několik dalších stovek obrazů, soch od umělců z celého světa.

Největší oříšek celého našeho pobytu v Paříži byla doprava - autobusy, vlaky, metra, protože Pařížané teď stávkují. Pokud jste nečetli článek z prvního dne, rozhodně si přečtěte naši historku jak nás málem okradl "zaměstnanec" RATP (dopraní společnosti v Paříži) o 131 euro. Protože byly v provozu pouze dvě linky z 14-16, museli jsme cestovat autobusem. Autobusy byly neuvěřitelně přeplněné ostatními cestujícími, byly to doslova derby o to, aby každý další člověk do autobusu vůbec nastoupil. Mnohdy museli Pařížané, ale i my, čekat na další autobus. To mi docela kazilo atmosféru, měla jsem nechuť jezdit, protože jsme byli s lidmi na sebe vážně, ale vážně namačkaní, bylo to velmi nepříjemné. Ale při vzpomínce na to všechno se jen usmívám a dělám si z toho legraci! 

Na zastávce na Saint Paul jsme si skočili pro kávu s sebou do Starbucks, abychom doplnili naši potřebnou denní dávku kofeinu. Nastoupili jsme do metra, na linku číslo 1 a vystoupili na Louvre Rivoli a ocitli jsme se přímo v Louvre. Skočili jsme si koupit vstupenky a hurá na všechny kuriozity, které nám Musée de Louvre v Paříži nabízí! Nedokážu si spočítat to, kolik místností jsme prošli, ale musím říct, že jsem byla unesená snad ze všeho. A to si nedokážete si představit, když jsem našla pozlacený kávový mlýnek! 💓

Konečně jsme se dostali k Mona Lise, která je dílem Leonarda da Vinciho. Obraz pro mě nebyl zklamáním, byla jsem moc ráda, že ho vidím, že ho poznávám, když se o něm učíme ve školách, když je tak známý. Jedině, co mě zklamalo bylo to, kolik lidí tam bylo - pochopitelně. Ale mohli se chovat více ohleduplně. Byl tam vážně dav turistů. Stál tam jeden pán - Security, který to tam hlídal - vždy pouštěl několik lidí naráz, aby se na Monu Lisu podívali a vyfotili si ji. V okamžiku, kdy pouštěl mě a dalších několik lidí, lidé do mě začaly strkat, soukat se, aby byly přímo před ní. No vypadalo to asi tak, jako kdyby tu Monu Lisu měl pán - Security dát někomu zadarmo. A to těch lidí nebylo vepředu tolik, aby na ni neviděli, nedali ruku nahoru a neměli tak fotku Mony Lisy. Ale každopádně zážitek vidět Monu Lisu stálo za to! Přece jen.. je to nádherný kus umění a historie v jednom! 💓

Po návštěvě Musée de Louvre jsme navštívili pár obchůdků se suvenýry podél ulice Rue de Rivoli. Být v Paříži sama několik dní, týdnů, měsíců, chodila bych do takových obchůdků pořád a neustále objevovala nejkrásnější suvenýry s jakýmkoli motivem Paříže. Po obědě jsme zamířili na Square de la Tour Saint-Jacques, kde se po strhnutém kostele nachází pouze zvonice. Bylo to vážně nádherné a romantické místo na procházku a možnost si odpočinout na pár minutek na lavičce.

A večer jsme si jako odpočinkovou činnost zvolili navštívení čajovny jménem Héritage. Byla úžasná! K objednávce jsme dostali tři pravé pařížské makronky a musím říct, že byly výborné. Zřejmě mladík,  co nás obsluhoval, poznal z mého výrazu na tváři, že mi tím udělal neuvěřitelnou radost z makronek. 💓

Budu se na vás těšit u dalšího článku z Paříže!💓

Vee


Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.