Nový rok v Paříži - první den

Nový rok v Paříži! Kde jinde by mohlo být neuvěřitelné strávit Nový rok v mém nejoblíbenějším městě na světě? Ve městě, kde jsem si splnila sen, kde jsem tolik poznala, objevila a prozkoumávala?
Musím říct, že nikdy jsem neměla tak krásný Nový rok. A to jsem nevěděla, že v Paříži začnu žít další svůj sen.

Letadlo nám letělo 27.12. v 6:45 ráno a po minulé zkušenosti jsme se rozhodli do Krakova přijet o den dříve, aby nám to letadlo znovu neodletělo. Vstávali jsme v 2:50 ráno, ale únavu jsme nebrali v potaz, protože jsme ne nemohli dočkat, až opět budeme žít, alespoň na chvíli, život v Paříži. Jakmile jsme prošli kontrolou a čekali na letadlo, odpočítávala jsem minuty, kdy konečně budu moct říct: „Jsme v Paříži." Na letišti byly přistavěny autobusy, které cestující odváželi do centra. Po hodinové cestě z letiště jsme stáli na zastávce v centru Paříže. Konečně! Teď najít zastávku metra, naše airbnb a nějaký podnik, kde si budeme moct dát oběd.

Na zastávce metra jsme byli zhruba za 15 minut, protože v Paříži právě probíhala stávka. Když jsme čekali v řadě lidí na tickety na metro, připojil se k nám jeden Pařížan a ptal se nás odkud jsme. Na krku měl kartičku, kterou také dostanete, když si ji necháte vyrobit (pokud jsme v Paříži na více dní, je mnohem lepší si ji pořídit a nabíjet, než kupovat každý den tickety). Říkali jsme si, že to bude nějaký dobrovolník, když tady probíhá stávka. Pak nám nabídl, že nám pomůže s tím automatem, že nám může dát "výhodnější" cenu za tickety na 5 dní na metro. Když jsme stáli u automatu, něco tam rychle naklikal, že nešlo postřehnout, co tam vůbec zadal. Na obrazovce se ukázalo 131 euro, přiložil tu kartičku a "vyjeli" dva tickety na metro, ale pozor, žádná účtenka o zaplacení. Chtěl po nás 131 euro, naštěstí jsme v hotovosti tolik neměli, měli jsme nějakých 100 euro a tak jsme mu to nemohli zaplatit celé. Byl naštvaný a chtěl své peníze zpět. Řekl, že mu máme dát to, co máme a zbytek doneseme zítra. A pokud mu to nedáme, zavolá policii. To nám přišlo divné, ale přítel souhlasil a řekl ať tu policii teda zavolá. Trochu mě to vyděsilo, ale naštěstí věděl, co dělá. Z ničeho nic se ozvaly rány, které udělali dva muži - zřejmě hlídači, anglicky zavolali zloději. Když jsme se ohlédli zpět, pán nikde. Byli jsme v Paříži 30 minut a už taková zkušenost. Pak nám docházelo, že ty lístky byly falešné, prošlé a dal nám nějakou špatnou cenu, navíc neměl účet o zaplacení. Ulevilo se nám a tak jsme si koupili lístky sami a jeli na zastávku Bastille, asi 40 minut od našeho airbnb.

Když jsme se ubytovali, byli jsme rádi, že jsme to všechno zvládli, vyrazili jsme na oběd, poblíž nás zaujala akorát pizza. Po obědě jsme konečně vyrazili do centra! Naší první navštívenou památkou byl Saint Paul, který je hned u zastávky Rue de Rivoli. Loni jsme nestihli Louvre v noční kráse a tak jsme to zvolili jako další zastávku. Byla to krása, ještě teď to vše vidím přímo před očima. Dále jsme procházeli kolem řeky Seiny a užívali si noční Paříž, jejich noční život, užívala jsem si světélka, která Paříž v noci osvětlují a dělají ji ještě kouzelnější, než když je ve dne. Vzpomínali jsme na rok 2018, kdy jsme tady procházeli a užívali si jeden druhého. Kouzelné. 💓

Došli jsme k Eiffelově věži a užívali si toho, jak vypadá v noci, užívala jsem si turistů, atmosféry a snažila se si zapamatovat každý detail, který jsem postřehla.
Když už jsme chtěli jít domů a najít zastávku metra, které by jelo, uviděli jsme stánek s palačinkami! No nešlo odolat a museli jsme si dát! Byly to ty nejlepší, které jsem kdy měla! 💓
Pátek byl v Paříži náročný, ale přesto skvělý. Vstávali jsme v 2:50 ráno, cestovali asi 4 hodiny, ušli jsme 17,4 kilometrů. Teď jít už jen spát a dát vstříc lepším zítřkům!💓