Vídeň 2015 & 2018

Vídeň 2015

Asi před třemi lety jsem strávila jeden den ve Vídni. Bylo to v rámci školního výletu. Navštívit Vánoční trhy se mi hodně zamlouvalo. Sice Vánoce ráda nemám, ale všechny ty ozdoby, stánky a Vánoční atmosféra mě hodně lákala a tak jsem si řekla, že by to mohlo být fajn. To jsem ale nevěděla, že z Vídně budu odcházet otrávená.


Den před Vídní jsem se dostala do konfliktu s jednou spolužačkou. Musím říct, že to jak se zachovala vážně nebylo normální a vážně nepřijatelné. Sestra se mnou bohužel jet nemohla, protože byla vážně nemocná. A na základě toho se potýkal celý konflikt. Lidé, kteří dělají něco takového u mě prostě končí a nezajímají mě, nezajímá mě jejich "omluva z povinnosti" a ne z upřímnosti. Takže se mi na Vánoční trhy vážně nechtělo. 

Po příjezdu do Vídně jsem sice byla výletem trochu znechucená tím, že má sestra se mnou není, ale snažila jsem se všechno vnímat pozitivně a "té holky" si prostě nevšímat. „Uvidím Vánoční trhy, které budou určitě krásné a dovezu něco Monči." říkala jsem si. 

První naše zastávka byla v zábavném parku Prátru. Jelikož byla zima, skoro všechny atrakce byly zavřené. To mi ani tak nevadilo, stejně mě ty atrakce ani nelákají a na spousty z nich nemůžu. Co si tak vzpomínám, po zastávce tady, jsme dostali rozchod. Měli jsme možnost, jestli chceme jít s naší třídní učitelkou a s panem ředitelem, anebo si projít Vídeň tak, jak uznáme za vhodné my samy. Pár spolužaček se rozhodlo, že si Vídeň obejdou samy na sebe. A já šla s naší třídní a panem učitelem. 

Dostali jsme se ke Katedrále Sv. Štěpána. Toto místo se mi moc líbilo. Jenže pak naše paní třídní měla telefonní hovor a spolužačky ji oznámily, že se někde ztratily. Takže jsem musela zůstat na tomto místě 4 hodiny, v zimě, kdyby se náhodou objevily. Byla jsem vážně naštvaná, protože jsem si Vídeň neužila ani trochu a nenavštívila více míst, než jen toto. Byla jsem naštvaná, že neuvidím více Vánočních trhů, více stánků, více budov, více ulic Vídně. 

Domů jsem odjížděla se špatnou vzpomínkou, zmrzlá a s negativní energií. Myslela jsem si, že uvidím další kus světa, ale místo toho jsem viděla jen jednu Katedrálu a Práter. Cestou autobusem zpět jsem si říkala: „Ať už jsem doma s Mončou a tento škaredý den skončí."


Vídeň 2018

Tentokrát jsem se na Vídeň těšila, protože toto město navštívím s těmi, které mám ráda. A hlavně s posádkou, se kterou v létě objedeme celý Island. Těšila jsem se. Čekali nás nákupy v Primarku a vánoční trhy.  

Celou noc jsme s přítelem nespali, nemohli jsme spát. Bylo to nejspíše úplňkem, kdo ví. Také mě bolela hlava. Naspali jsme málo hodin a tak jsme ráno zaspali. Zbytek naší posádky nám volali, že už na centrálním parkovišti v Havířově už mrznou a byli by rádi, kdybychom konečně dojeli 😃. Šli nám tedy naproti. Nasedli jsme do auta a vyrazili. Cesta byla fajn, pouštěli jsme si náš playlist a užívali si atmosféry.

Dojeli jsme do Primarku a šli nakupovat. No.. povím Vám.. nákupy mám vážně ráda - která slečna ne,že? Ale nebylo to nic pro mě. Bylo tam neuvěřitelně moc lidí, všichni do mě vráželi, tlačili se, nemohla jsem se téměř pohnout. Ale musím říct, že věci jsou zde hodně levné a pěkné. Nějak jsem to oblítla a utekla ven. Nakoupila jsem si nějaké oblečení, něco pro mé sestry. Šli jsme na oběd a pak hurá na trhy. 

Když jsme dorazili ke Katedrále Sv. Štěpána vybavily se mi vzpomínky, kdy jsem tu chodila dokola 4 hodiny a mrzla jsem. Ale tyto vzpomínky se zlepšily v hezké. Jsem tu s kamarády a s člověkem, kterého miluju. Vzali jsme si s sebou kávu ze Starbucksu a vyrazili dál. 

Byla jsem úplně hotová z toho, jak byla Vídeň ozdobena světýlky, ozdobami a vším možným. Bylo to vážně nádherné. Navštívili jsme kouzelný adventní trh - Christkindmarkt na Radničním náměstí. Obešly jsme všechny stánky, každý kout těchto Vánočních trhů. 

Dalšími kouzelnými adventními trhy byly na náměstí Maria-Theresien-Platz. Nevěděla jsem, kde se mám dívat první a co první obdivovat, prozkoumat, kam jít dřív. Jednoduše řečeno - bylo to všechno krásné. 

Dnes jsem odjížděla domů s úplně odlišným pocitem. A to s pozitivním, příjemným a hřejivým. Také jsem si uvědomila to, jak jsem se na svět dívala tehdy a jak se na něj dívám dnes. Tehdy jsem byla pesimista a vnímala každou situaci otráveně, nesmála jsem se a byla jsem pořád naštvaná. Kdybych byla před třemi lety ve Vídní s mým novým já, tak bych se situaci a celému dění tehdy, smála a vzpomínala na to "vtipný a nepovedený výlet". Dnes je tomu však úplně jinak.



Navštívili jste někdy trhy ve Vídni? Jakou máte na ně vzpomínku vy?

13 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Před 2 lety, rok po Vídni jsem navštívila ie Krakov. Protože jsem měla špatnou zkušenost s Vídní, líbil se mi více. Ale po návštěvě Vídně už s krásnou vzpomínkou, se mi Vídeň líbila o mnohem víc =)♥

      Vymazat
    2. ...a jak jsem s tou Vídní dopadla. :D

      Vymazat
  2. Krásné :) My se s přítelem chystáme do Vídně na vánoční trhy za 14 dní. Hlavně, že jsi si tentokrát výlet užila, doprovod dělá hodně. Taky jsem zažila pár výletů s lidmi, kteří nebyli má krevní skupina a ty cesty nestály za nic. Už bych do toho znovu nešla a budu jezdit jen s lidmi, se kterými si rozumím. :)

    I am Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si hlavně výlet do Vídně užijte♥ Věřím, že se určitě podaří=)

      Vymazat
  3. Nádherný článek! To mě mrzí, že první zážitek z Vídně byl takový špatný:/ Ale je super, že se letos změnil v nádherný, plný lásky a štěstí!:) Těším se moc na Vídeň a z tvého článku ještě více! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujuu♥
      Všechno špatné se v dobré jednou obrátí :)))

      To jsem ráda, že se těšíš víc! ♥ Určitě si to pořádně užijte a máte se na co těšit:3

      Vymazat
  4. Do Vídně jsem se chtěla podívat letos, ale nakonec to nějak nevyšlo a nejspíš se nepodívám na žádné neznámé vzdálené místo. Nicméně fotky jsou krásné a já pořád doufám, že jednou se tam taky vydám a uvidím to všechno na vlastní oči. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevadí! Budeš se více těšit♥ A věř, že se ti bude město líbit.
      Děkuji! :)

      Vymazat
  5. Veru, nádherné fotky :) Vídeň má v tomhle období své kouzlo!

    Přeji veselé a klidné Vánoce :)!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  6. Mně teda Vídeň nikdy nepřišla nějak atraktivní nebo prostě žhavá, jak se o ní říká. Ale je to asi o vkusu. Letos jsme tam byli, když jsme jeli pro použité letní pneu a tak jsme si řekli, že se stavíme někde na jídlo. Jako vlastně se tam pořádně nenajíte, protože na klasickou restauraci tam nenarazíte.

    OdpovědětVymazat
  7. Mi teda Rakousko nikdy nějak nepřirostlo k srdci. Jako ti lidi, to prostředí. Na jednu stranu krásná příroda. Na druhou stranu města v šíleném stavu. Třídění odpadů jim tam nic moc neříká. No, ale jako samozřejmě tam lidi jezdí za tím hezkým. Jen já asi nejsem ten typ člověka, který by prostě přimhouřil oči nad tím, že něco není úplně top.

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.