Dělám to správně

Čím déle chodím po světě, tím více si všímám toho, že lidé opravdu nevědí, jestli dělají vše správně a co vůbec správné je. Ono je vážně těžké odpovědět na otázku „Myslíš, že jsem to udělala správně?" Protože já vážně nevím, jak se ten člověk cítil uvnitř v daný moment, co všechno to způsobilo, zda to po něm nechtěl někdo jiný. Pokud si nebyl jistý, že je to správně, tak proč to udělal?



Chci & Nechci & Vím & Nevím

Chci, nechci, vím, nevím. Rozmyslet se, zda chcete něco udělat, ale vlastně nevíte, jestli to je dobře nebo není, je takový boj se sebou samým. To samé nastane v momentě, kdy se musíte rozmyslet, zda nechcete něco udělat, ale víte, že je to dobře. To je zmatek, viďte? A co teď s tím? 

Odpověď je jednoduchá. Vezměte si papír (nebo si vytiskněte obrázek přiložený v tomto článku) a napište si nadpis Nevím co chci, ale vím, co nechci. Popřemýšlejte nad tím, co vážně, ale vážně nechcete a co si nepřejete. Sice pořád píšu, že je důležité vědět, co člověk chce, ale v tomto případě bych to nechala stranou. Pokud nevíte, jestli je něco správné, tak správné je to, že víte, co chcete a co nechcete. Napište na papír vše, co vás napadne, nějaký příběh, seznam, nakreslete obrázek, který říká, co cítíte a vyvěste si ho na místo, kde se díváte několikrát denně. Nebo jej vyfoťte a dejte si jej na tapetu na telefon. Pokaždé, když se na to podíváte, uvědomíte si, že přece nechcete dělat něco, co po vás něco chce, co cítíte, že není správné. Dejte mi vědět na instagram, jak se vám moje metoda líbí a jak se vám daří. Přidejte fotku s #spravneSvee! Těším se na vaše fotky! ♥

Ublížím tím někomu

„Ublížím tím někomu?" je otázkou, kterou se zaobíráme nejčastěji, když nevíme, jestli to, co chceme udělat, je správné, a nebo naopak není. Naše štěstí jsme my, ne ostatní. A jestli něco cítíte a srdce vám říká, že to udělat máte, máte stoprocentní pocit, že to správně je, udělejte to. Nehleďte na ostatní. Oni to už nějak pochopí. Časem se s tím smíří, protože si uvědomí, že to, co jste udělali vás dovede k tomu, abyste byli šťastní. A když na vás budou naštvaní, přejde je to. Pomůžete tomu i tím, že si s nimi promluvíte a řeknete jim všechno, co cítíte. Pamatujte, že vysvětlujte hlavně s klidem, nikoli za přítomnosti nervů a agrese - to totiž situaci moc nevylepší. 

Dělám to správně

Jak poznám, že to dělám správně? Já to poznám... když přestanu mít pochyby, zda to bylo správně nebo ne.

Nevymýšlím si příběhy o tom, jak by to skončilo, kdybych udělala jinak - nemám přeci litovat toho, co jsem udělala, protože v tu dobu jsem to tak chtěla. Pak poděkuji za to, že jsem něco mohla udělat, protože vděk je základem téměř všeho - konej dobré, dobré se ti vrátí.

Cítím uvolnění od toho všeho stresu, protože vím, že mé rozhodnutí bylo správné, vypouštím to z hlavy a těším se na výsledek. I na budoucnost a jsem zvědavá, co pěkného mi přinese.

Věřím sobě, věřím svým rozhodnutím, nic si nevyčítám, rozvíjím se a spoléhám na sebe a na svá rozhodnutí.

Vee

6 komentářů:

  1. Když někdy to člověk prostě hned nepozná, ale čas to tak nějak ukáže. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je parádní článek! Moc se mi líbí ta metoda s tím sepsáním, to mě nenapadlo nikdy! :) Jinak souhlasím, když jsem to v ten moment chtěka udělat, tak jsem chtěla, minulost stejně nezměníme... Jen se z ní můžeme třeba poučit. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ten list s vím, co nechci a nevím, co chci je hodně zajímavá technika :) Osobně si vždycky řeknu, že jsem udělala věci tak, jak jsem v danou chvíli uměla. Díky tomu vím, že jsem to udělala správně (i kdyby ne) a teď je třeba se soustředit na novou aktuální situaci :) Moc pěkný článek ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Technika je velmi efektivní!♥ Mnohdy sepsat si seznam věcí jakéhokoli tématu je velmi nápomocné:) ♥ Děkuji! :)

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.