Letní čtení - mé 2 neoblíbenější knihy za léto


Vzpomínám si, že když jsem byla s mou sestrou na základce, občas jsme měly besedy v Městské knihovně, hned na proti školy. Nejvíce nás asi zaujala beseda o detektivkách a tak jsme do knihovny začaly chodit a číst tento žánr. Byla to sranda. Myslím, že nejčastěji vypůjčené knihy byly od Thomase C. Breziny. Četly jsme Klub tygrů a Klub záhad. Tyto knihy obsahují tzv. lupu. Lupa celý příběh okořenila, kdy jsme její pomocí odhalovaly různé obrázky, které byly spjaty s případem. Strávily jsme nad tím vážně spousty času. 

Po základní škole jsem knihovnu vynechala úplně a nenašla jsem žánr, který by mě oslovil, který bych vyhledávala nebo který by mi byl nejbližším. Vždycky jsem od bratrance na Vánoce dostala knihu a musím říct, že vždy byla skvělá. Ale i tak mě to nelákalo se do knihovny dostavit.

Pak ale přišlo dno, ve kterém jsem se topila a nemohla se dostat nad hladinu. A když jsem si uvědomila, že potřebuji pomoc, najednou se objevila, zcela nečekaně. Jestli znáte "přísloví", které říká, že: „Přítel se objeví tehdy, když to budeš nejméně čekat.", tak lépe se to vystihnout nedá. Jestli si vzpomínáte, velmi často zmiňuji knihu Moc od Rhondy Byrne. A tu jsem právě našla v čajovně a pomohla mi být tím, kým jsem dnes. A uvědomila si, že tohle bude můj odvar knih. 

Moje ulice v Paříži

Autorkou této knihy je Elaine Sciolinová. Autorka a její manžel pochází z Ameriky. Do Paříže se přistěhují kvůli práci manžela - právníka. Elaine pracuje jako redaktorka, spisovatelka. A už několik roků žijí v Paříži na ulici rue de Martyrs.

Celá kniha ukrývá tajemství této ulice a Elaine popisuje svou lásku, kterou k ulici má. Musím říct, že v častých situacích, které se v knize odehrávají, poznávám sama sebe. Ten zápal a ta chuť zjišťovat nové informace, skutečnosti a tajemství o tom, co Elaine miluje, se mi neskutečně líbí. Vnímám to, co dala do každé věty v knize, aby vyjádřila krásu rue de Martyrs. 
To, jak detailně jsou popsány místa v této ulici, jsem si dokázala živě představit. Na knihách miluji to, že každý člověk si dokáže představit prostředí, postavu, okolí jinak, každý má svou fantazii. A musím říct, že s touto knihou si jde pohrát vážně všemi směry. 

Tuto knihu jsem si na letní čtení vybrala tématicky. Protože jsem si letos v létě splnila sen a navštívila Paříž. Splnila jsem si sen, o kterém jsem snila 7 let. Když jsem procházela Paříží a vzpomínala na věty, pocity, emoce, lásku a vše, co Elaine popisovala v knize, troufám si říct, že jsem se cítila stejně, jako autorka knihy. Do každé uličky, do každého detailu Paříže, do každého stromu, do každé květiny, prostě do všeho, co jsem viděla, jsem se snažila přenést svou lásku. 

Francii a Paříž jsem si oblíbila hned, když jsem měla možnost ji poznat. A tato kniha mi Paříž přiblížila ještě víc, než kdy před tím. A jsem neuvěřitelně vděčná, že jsem ji dostala k Vánocům od mého přítele, který mi pak následně v létě, sen splnil! O to si té knihy vážím o to víc.

A další na seznamu s Pařížskou tematikou jsou knihy: Sladký život v Paříži a Život v Paříži, můj splněný sen. Moc se těším, co mi tyto další dvě knihy odhalí.

15 věcí, kterých se musíte vzdát, abyste byli šťastní

Luminita D. Saviuc je autorkou této knihy. Je to slavná blogerka, která má blog PurposeFairy. Tato kniha tedy vychází z jejích článků a zkušeností. Když jsem si přečetla o autorce více, opět jsem viděla sama sebe. Píše na stejnou, podobnou, tematiku, jako Vee - já. Mám dopsaný krátký eBook, který je návodem na to, jak být šťastným člověkem. Tento eBook budu upravovat s přítelem, který mě se vším, co dělám, podporuje. A vždy je skvělá zpětná vazba! Moc se těším, až eBook bude hotový. A tato kniha mě právě motivuje, abych dopsala tu svou, rozepsanou. Snad se k tomu dokopu a tu svou sepíšu! Uvidíme.

Tuto knihu jsem v knihkupectví objevila už dávno, ale nijak mě nelákalo si ji koupit nebo si ji přečíst. Ale to jen proto, že knihy o osobním rozvoji jsem odkládala bokem. Měla jsem totiž svou Moc. Od té doby, co jsem si přečetla Moje ulice v Paříži, jsem si řekla, že začnu více číst, více se věnovat knihám. A tak jsem se rozhodla mrknout do knihkupectví na knihy, jestli mě tam nějaká neosloví. A tato tam na mě přímo koukala a říkala: „Já ti pomůžu být šťastná!" Znáte tento pocit taky? Neváhala jsem a knihu si pořídila.

Kniha je návodem toho, abyste byli schopni se zbavit všeho, co Vám způsobuje bolest, strach nebo vám nějakým způsobem ubližuje. Také říká, že je důležité se koukat na teď a tady, nikoli na minulost. A aby člověk se minulosti zbavil, musí odpustit. Díky této knihy, kterou autorka napsala, najdete sami sebe, začnete se mít rádi, začnete milovat svůj život, začnete konečně žít. 

A nelituji toho, že jsem si ji koupila. Jsem za ni neskutečně vděčná. Už po pár stranách jsem začínala svět vnímat jinak a pomohla mi. Jsem vážně šťastnější, než před tím. A to jsem teprve u 44 té stránky! Vím, že takové články by se měly psát, až se celá kniha přečte, ale já se i o tuhle část prostě podělit musela. 


Máte nějaké knihy, které jste si během léta oblíbili? ♥
Vee

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.