Tajemství hradu Hukvaldy

Miluju schovaná tajemství, která se skrývají v našich krajinách. Objevila jsem jich už spousty, jako třeba ve Zlíně, v Praze, v Českém Švýcarsku nebo na Pustevnách. V červenci, což je za necelý měsíc, objevím další. A to se jedná konkrétně o tajemství ukrytá v Paříži. Už se nemůžu dočkat, až je objevím, až se s Vámi o ně podělím. Těším se, až budu naplněna pocitem, který mi dá můj splněný sen. Ale to dnešní tajemství, o kterém Vám chci tolik toho říct, je na zřícenině hradu Hukvaldy.


Až teprve v Českém Švýcarsku jsem poznala krásu všech zřícenin. Ve schovaném údolí jsme našli Dolský mlýn, kde se natáčela Pyšná princezna. Zřícenina hradu mi všechna kouzla připomněla.

Vstoupili jsme první bránou, za kterou vede asfaltová cesta, na jejímž konci se nachází hrad. Ale na jejím začátku je socha Lišky Bystroušky, která nám připomíná Leoše Janáčka a jeho operu o třech dějstvích Příhody Lišky Bystroušky. Což dnes, 16.06.2018, je na hradě věnován program, který připomíná 90. výročí úmrtí tohoto českého skladatele. 

Cesta nás zavedla k sedmi bukům. Tyto stromy nejsou pouze jen tak nějaké stromy. Říká se jim vodopády kořenů, které vytvořila eroze. Dočetla jsem se, že jejich kořeny dosahují až osmi metrů a v roce 2003 se jeden z těchto stromů stal nejhezčím finalistou Strom roku. 

Příroda a les okolo nám naladil skvělou náladu, která nás doprovázela až na horu na hrad. Vstoupili jsme hradbami do vnitra hradu a jako první mou pozornost upoutala kaple, před kterou za nedlouho bude stát průvodkyně a provede nás tajemstvím, které tento hrad ukrývá. Moc jsem se těšila na její výklad, nepamatuji si, kdy by nám ho nějaký průvodce poskytl tak hezky. Dověděli jsme se, že písemné prameny uvádějí jeho založení kolem roku 1257. Hradem si prošlo mnoho panovníků, kteří se o tento hrad ucházeli. Také nám bylo řečeno, že se byl zde zazděn muž, který jde vidět o půl noci jako duch. Po skvělém výkladu jsme si hrad prošli sami tak, jak jsme chtěli. A bylo to krásné. Našli jsme další tajemství dalšího krásného místa💓.


6 komentářů:

Používá technologii služby Blogger.