Umění odpočinku je součástí umění práce.

Je pátek a chýlí se k večeru. Sluníčko už téměř zapadlo, dnes je výjimečný den, kdy si přeji, aby zapadlo co nejrychleji. Nemám ráda chladné počasí a to, když mi je pořád zima. Piju kávu z mého oblíbeném hrnečku z CrossCafe a mám prázdnou hlavu. Konečně. 


Celý týden byl náročný a musím uznat, že to je po dlouhé době, kdy se cítím vážně vyčerpaná, prostě toho na mě bylo v poslední době moc. Přála bych si, aby to na mé zdravotní problémy mělo co nejmenší dopad. Ale s tím se budu prát ještě hodně, hodně dlouho. Povím vám.. važte si toho, že jste zdraví. Co já bych za to dala. V poslední době mě čím dál tím víc určitá omezení mě "drtí" víc a víc. 

Je pravda, že se snažím udržet si dobrou náladu, rozdávat ji okolo, dávat ji lidem okolo mě, mé přátele povzbudit, pomoct všem, na kterých mi záleží. Ale i přes ten úsměv se ve mně chovávají problémy, které mi v hlavě zůstanou hodně dlouho. Je to divné, mám zvláštní pocit, když píšu tyto řádky. Dávají vůbec smysl? Myslím si, že moc ne. Ale pomáhá mi to, že je teď píšu.

Odpočinek je pro nás důležitý. I když jsem člověk, který neposedí, nesnese být jeden den doma, sám, bez společnosti a musí neustále něco dělat, s někým si povídat a když něco nestihne, neexistuje, aby šel spát a usnul v klidu a měl klidný spánek (i když mám problémy se spánkem).

Právě brouzdám po internetu, jak správně odpočívat. Srovnávám je s mými tipy. Ale zrovna jsem narazila na jeden článek, který mi přijde zajímavý. Taky věříte na horoskopy a na naše znamení? Já ano, v poslední době se rozhovor s mou kamarádkou bez toho tématu neobejde. Článek se jmenuje Jak odpočívat podle horoskopu. Tak určitě mrkněte, ke mně to sedí. Sedí to i k vám?

Když si chci odpočinou, měla bych:
  • Pustit si nějaký dobrý film a koukat na něj s přítelem.
  • Udělat si šálek kávy, psát články a nebo si jen tak pouštět písničky a různá videa.
  • Jen tak si lehnout, na chvíli zavřít oči a vyprázdnit si hlavu od zbytečných a nesmyslných myšlenek.
  • Vydat se na nějakou procházku.
  • Strávit jedno odpoledne v čajovně a nebo v kavárně.
  • Zahrát si biliard. 
  • Uklidit si pokoj.
  • Číst si knížku a vaše články.
  • Udělat pro sebe něco pěkného.
  • Udělat si radost nějakou maličkostí, nějakou drobností.
  • Dát si něco sladkého, udělat si nějakou dobrou večeři.
  • Zakopat se do peřin a už z nich nevylézt celé odpoledne, celý večer.
  • Není na škodu si zahrát nějakou počítačovou hru.
  • Prohlížení fotek z dovolené, připomínat si nějaké krásné vzpomínky.
  • Popřemýšlet nad tím, co se mi přes týden povedlo a co ne. 
  • Zamyslet se nad tím, co doopravdy chci a v čem se musím zlepšit. 
  • Dát si horkou vanu a 30 minut ležet a relaxovat.
  • Kreativita je fajné odreagování od světa.
  • Věnovat se alespoň 30 minut cvičení. 
  • Zapálit si voňavé svíčky. 
  • Myslet na něco pěkného a pozitivního. 
  • Popřemýšlet nad tím, co bych měla udělat příští týden.
  • Popřemýšlet nad tím, jak bych udělala mým přátelům radost.
  • Sednout si někde, kde mají točenou kofolu.
  • Musím se usmívat a mít dobrou náladu.
Co musíte udělat, abyste si odpočinuli vy?

8 komentářů:

  1. Ze zvědavosti jsem si článek Jak odpočívat podle horoskopu rozklikla a úplně naprosto na mě sedí :) Jsem ráda, že aspoň teoreticky vím, jak odpočívat, prakticky už je to bohužel horší.. Ať už jsou tvoje zdravotní problémy jakékoliv, tak doufám, že je porazíš :) Držím palce :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem pověrčivý člověk co se týče znamení a podobných věcí :D a sedí mi to pokaždé :3

      ♥ Děkuji moc!

      Vymazat
  2. Já ráda odpočívám třeba tak, že si sednu nebo lehnu, pustím film či seriál. Přečtu si nějako uknížku, píšu článek, zacvičím si, jdu se projít, jsem s epsem.. je too taky plno:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ♥ Už se těším, až budu také moct napsat, že se můžu jít projít se psem:3

      Vymazat
  3. Přítel mi dost často říká, že neumím odpočívat. Ale to je tím, že i z odpočinkových úkolů jako čtení si dělám do jisté míry úkoly, takže povinnosti. Ale nestěžuju si, taková holt jsem. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem, že hodně lidí odpočívá právě různými "aktivitami". přesně, jako píšeš:3 Pokud si ty a tvé tělo u toho odpočine, tak proč ne, je to správně:3

      Vymazat
  4. Mi přijde, že času odpočívat je čím dál tím méně. Snažím se mít alespoň těch 7 hodin spánku, ale většinou se to scvrkne tak na 5. Ale v poslední době mě celkem dost zachraňuje meditace. Dost to nabíjí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Meditace je v poslední době populární =) Já bych u ní asi nevydržela, zůstat pár minutek v klidu :D <3

      Se spánkem mám problémy už asi 4 měsíce. Nevím, co s ním :/

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.