Zlín

V loni jsem Zoologickou zahradu ve Zlíně navštívila dvakrát. A letos by tomu mělo být také tak. Tuto ZOO mám nejradši, více, než tu naši Ostravskou. Od loňska se tam pár věcí změnilo a musím říct, že je ještě krásnější. Celou dobu, co jsme ZOO procházeli, jsem myslela na zahradu Mush-in, kde se v zemi nachází yng yang vytvořený z černých a bílých kamenů. Jak já ten pohled miluji! I když se buddhismu nějak nevěnuji, obdivuji ho. Obzvlášť, když mi o něm někdo vykládá nebo náhodou na něj narazím v časopise, v knihách v čajovnách apod. Letos jsem se konečně z cedulky dověděla, co znamenají Tajemné lampy, které jsou rozmístěné v této části ZOO. Jsou tak jednoduché a krásné a ano, vskutku tajemné.
Japonské lampy do japonských zahrad začlenili mistři čajových obřadů. Ty se konávaly převážně ve večerních hodinách a lampy měly plnit funkci navádění hostů zahradou směrem k čajovně. Nyní jsou lampy využívány zejména jako okrasa zahrady (v naší zemi to nemusí být okrasa jen japonského typu zahrady), ovšem i nadále, pokud toho jejich majitelé využijí, mohou plnit funkci osvětlení, a to například při svátečních příležitostech. 
První lampy vznikly po vzoru závěsných lamp z chrámů a nebyly z kamene, ale bronzu. Velké tíhnutí Japonců k přírodním a jednoduchým materiálům (do jejichž původního tvaru se dělali, pokud to bylo nutné, nejmenší zásahy) však způsobilo, že se lampy začaly postupně vyrábět zejména ze dřeva a z přírodních kamenů. Japonské lampy mohou být vyrobeny i z umělého kamene či jiného materiálu. Tyto lehčí materiály se využívají například kvůli váze na střešní zahrady apod.(Zdroj)
Přeji krásné prohlížení fotek ze Zlínské ZOO♥

 

6 komentářů:

  1. Moc pěkné fotky :) ve Zlíně jsem byla několikrát a vracím se tam moc ráda, vždy je stále co prozkoumávat :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný fotočlánek. :) Do Zlína bych se někdy ráda podívala, mám teď odtamtud jednoho kamaráda z OČJ. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný článek. V zoo jsem dlouho nebyla, ráda bych se zase někam podívala :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.