Další moje já.

Slyším křičet mamku věty: ,,Verčo! Prober se!" Otevři oči!" Vnímám ji, slyším ji, ale nedokážu sebou pohnout, nedokážu jí nějakým způsobem dát vědět, že nejsem tak úplně v bezvědomí. Jen mi mé tělo nedovolí s ním cokoli udělat, nedovolí mi ho použít. Pět minut. Deset minut. Patnáct minut. Dvacet minut. Pořád nic. Slyším houkačky sanitky. 

Vyšetření. Jedno. Druhé. Třetí. Čtvrté a páté. Labilní dívka, tady máte léky a na shledanou! Kontrola za tři měsíce. 

Slyším křičet mamku věty: ,,Verčo! Prober se!" Otevři oči!" Vnímám ji, slyším ji, ale nedokážu sebou pohnout, nedokážu jí nějakým způsobem dát vědět, že nejsem tak úplně v bezvědomí. Jen mi mé tělo nedovolí s ním cokoli udělat, nedovolí mi ho použít. Pět minut. Deset minut. Patnáct minut. Dvacet minut. Pořád nic. Slyším houkačky sanitky. Už po druhé.

Vyšetření. Jedno. Druhé. Třetí. Čtvrté. Tentokrát ne v Havířovské nemocnici, ale v Ostravě. Uběhlo pár měsíců. Přišel mi dopis, který rozhodl, že mám epilepsii.
Uběhl rok. Jsem úplně jiný člověk. Jsem jiná než ostatní. Ono se říká, že je lepší být jiným než jsou ostatní, protože jste sami sebou, máte se rádi, takové jací jste, jste originální, nejste tím člověkem v davu, nejste stejní jako ostatní. Protože jste výjimeční, jako každý z nás. Možná vnímám svět jinak než ostatní, vidím ho jinak než ostatní. Protože se ve mě ukrývá něco, co bych Vám chtěla, nebo potřebovala říct, svěřit, nevím jak ten pocit vyjádřit. Jednou jsem se zmínila, že s mých článků nechci dělat ,,Můj milý deníčku..." Jenže teď mám pocit a potřebu napsat jeden osobní článek, který mi třeba pomůže ze "mě" ven.

Měla jsem jiné epileptické záchvaty než jsou běžné, než jsou ty klasické. Občas byly silné, občas ne. Jen... ta bezmoc použít vlastní tělo, když ležíte a vnímáte vše okolo, je pocit, který asi ani nejde popsat, je neuvěřitelně nepříjemný. Před měsícem se to ale změnilo. Tentokrát už šlo o pravý epileptický záchvat. Opět slyším houkačky sanitky. Už po třetí.

Musela jsem omezit svůj normální život a změnit ho od základů. Od životosprávy - ano neměla bych ani kávu, ani kofein, ale ne ne ne tohle mi nikdo nevezme, po ostatní kolem. Nemůžu si najít práci, která má noční směny. Nemůžu mít řidičský průkaz. Nemůžu se jít večer bavit s přáteli, což jsem měla tak strašně ráda. Náš bowling každý víkend a pak zábava k tomu. Naše oslavy. Naše spontánní výlety. Výšlapy. Práce, která mi přivádí stres, která je psychicky i fyzicky náročná. Dvanácti hodinové směny. Musím brzo spát, nesmím alkohol, nesmím jít do vany sama. Nedokážu být v bytě sama. Bojím se být sama. Nesmím do kina na 3D. Nemůžu vidět bílá blikající světýlka. Nesmím dovolit, aby mě ovládal stres.

Uběhl rok a já jsem se s tím ještě pořád nedokázala vyrovnat. Nenaučila jsem se s tím žít. A půjde to ještě hůř, protože je to horší. Většinou si najdu cestu, kterou jdu, abych se měla lépe, abych se se vším vyrovnala, ale v tomhle jsem vážně slabá. V tomhle nedokážu být pozitivně naladěná.

Začala jsem být pořád nervózní a musím mít po ruce něco, s čím bych si mohla hrát, třeba gumičku do vlasů. Neustále se mi třesou ruce, někdy vážně hodně. Pořád mě bolí hlava, jsem věčně neuvěřitelně unavený a nevyspaný člověk. Nebývá mi dobře při velké zátěži. Největší problém mi dělá stres, který jsem se naučila ovládat mnohem lépe v poslední době. Jsou horší a lepší dny. 

Horší a lepší dny. V poslední době jsou lepší, díky někomu, kdo mi pomáhá na všechno zapomenout. Díky kterému se pořád usmívám, chytám záchvaty smíchu, mám dobrou náladu. Díky kterému se každý den usmívám a snažím se mít lépe. 

Tuto mou slabou stránku se snažím zakrývat úsměvem. Snažím se do článků, do života vkládat pozitivní náladu, myšlenky, činnosti, snažím se do všeho vkládat tolik úsilí, abych byla já, přátele, přítel a má rodina šťastná. 

Bavila, bavím se s lidmi, kteří jsou na tom stejně jako já. Je malé procento z nich, kteří se s tím smířili. Zatím patřím mezi ty, kteří tu "kladnou" cestu k tomuto nenašli. Ale budu doufat a věřit, že ji najdu. Hned by to bylo jednodušší.
Článek je trochu odlišný od ostatních. Doufám, že nevyzněl v jiném smyslu, než byl původně zamýšlen. Před vydáním ho četl jeden kamarád, který také píše. A pochválil jej. Tak doufám, že se Vám taky bude líbit. 


Vee

19 komentářů:

  1. Ty jo.. Vůbec jsem si do teď nedokázala představit, co může epilepsie obnášet. Držím ti palce, aby jsi zažívala jen dobré dny :) a vždycky tu budou nějací lidé, kteří tě budou mít rádi a podrží tě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti za tak milý a povzbuzující komentář <3 ♥
      Děkuji:) vážím si toho

      Vymazat
  2. Milá Vee, upustím od uklidňujících nebo litujících frází, poněvadž si neumím ani ve snu představit, co epilepsie obnáší a nedokážu se vcítit do člověka, kterému se život obrátil takhle naruby. Chci ti ale popřát hrozně moc síly, úžasné a hodné lidi kolem tebe a hlavně - aby se ti nějak povedlo tu kladnou cestu najít, pokud je to vůbec možné. Jsi hrozně statečná holka a z tohohle článku dýchá odvaha a optimismus. Fakt :-) Držím všechny palečky (i na nohách, i našemu kočičovi!) a věřím, že to zvládneš! ;-) :-* Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ty jsi úžasná! ♥ Ani nevíš co takové věty pro mne znamenají, neuvěřitelně si vážím každé podpory. <3 ! Ani nevím.. co na to říct.♥♥♥
      Mám Vás všechny moc rádaaaaaaaaa♥
      Děkujuuu, fakt moc

      Vymazat
  3. Milá Vee,
    až teď se dostávám k tomu, abych Ti okomentoval možná nejsilnější článek, který na svém blogu máš :-) Napsala jsi to...velmi, velmi dobře! Jsi moc šikovná pisatelka a je zajímavé, že jsi se odhodlala k tomu, aby jsi odkryla takovou svou pomyslnou 13. komnatu...13.komnatu Vee. Jak napsala Markéta, jsou tady tací (my), kteří Tě máme rádi! Jsi super, šikulka a věřím, že bude plno skvělých dnů! :-) :-)

    Aleš Otava

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tak dojatá, že se najdou ti, co mě mají tak rádi a podporují mě. Ty, Bebe, čtenáři, rodina, přátelé. Nevím, co bych bez Vás dělala. Mám radost z maličkostí, vážně neuvěřitelně velkou. Maličkosti mi zvednou náladu o 100 stupňů. Ale tahle podpora? O 999 více!♥
      Děkuji ti, děkuji, mám tě ráda!

      Vymazat
  4. Skvěle napsaný a silný článek, jsi vážně silná. Ty stavy které popisuješ na začátku mi připomínají spánkovou paralýzu, člověk vnímá, ale nemůže se ani hnout. Občas se mi to stalo a je to hodně nepříjemné. Neumím si představit tvoji situaci a trochu se teď cítím blbě, když jsem se tu nedávno vztekala, že jsem neudělala v autoškole jízdy napoprvé a nebudu mít tedy ještě řidičák a pak vidím, že jsou na tom lidé i hůř. Drž se a ať ti dělá blog jen radost :)

    LENN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji za podporu, za milý komentář. Moc mě potěšil :)
      Nic se neděje, že řidičák nedala na poprvé. Každému druhému se to stává. Nevadí! Na podruhé určitě vyjde:)
      Děkuju:)

      Vymazat
  5. Vee :* nádherný článek (jako každý :) ) třeba držet tu životosprávu, 2kávy denně a omezit energeťáky, ty trdlo jedno.... Hlavně, aby ti lékaři podchytili pořád ě léčbu a budeš žít i když s léky, ale normálně. Jo člověk řekne epilepsie, nedokážu si představit, že bych ji měla, ale vím, jaké to je poskytovat první pomoc epileptikovi. Nepříjemné. Držím palce ať už ti je jen a jen lépe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti lásko moje♥
      Snažím se, mám jednu až dvě kávy denně. Big SHock méně často, než před tím. Znáš mě jako své boty:P :) Léčbu sice podchytili, ale taky po kolika letech. Děkuji ti♥

      Vymazat
    2. Ja vim no :* vsak vis :* 😞 ale neves hlavu, sice to nelze hned ale za nekolim let muzes fungovat uplne normalne si minimalnim setreni.. A jestli chces, tak s tebou zajdu na nejaky cajik :) kazdopadne bych uvazovala i nad bylinkami :)_

      Vymazat
  6. To je hrozné... :-/ Hlavně buď v pohodě. Kávu si úplně neodepři, když ji máš ráda. Ve zdravém těle zdravý duch - a funguje to tak i naopak, že jo. ;)

    Nominovala jsem tě do The liebster award u mně na blogu, tak se mrkni. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, kávu neodepřu nikdy:3 Je to můj lék na věčnou únavu a dobrou náladu:))

      teda!! děkuji, jdu to omrknout♥

      Vymazat
  7. Páni, nevěřila bych, že se to bude projevovat takhle. Znám to jen od počítačů atd... Zajímavý. Zkusilas afirmace? Třeba by pomohly...

    https://gingerjannie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Každý máme vícero svých já. Mám pocit, že všechna znám jen já sama. Jiná jsem sama, jiná s rodinou, jiná se spolužáky, jiná s Modrým. Ale vždycky je v tom kousek mě. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Moc obdivuji každého s epilepsií, Veru. tohle zvládneš, dá se s tím naučit žít a v rámci možností žít :) Navíc jsem četla, že se testují náramky, které dokáží předvídat epileptický záchvat, tím by se spouusta věcí usnadnila :) moc budu držet palce a měj se hezky !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty brďo! Nevíš, kde bych se o těch náramcích mohla dočíst? :) Pokusím se to zvládnout, děkuji za podporu♥

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.