Motivace k plánování

V předchozím článku jsem se zmínila lehce o tom, co mi vyhovuje za způsob plánování. V tomto článku se zaměřím na inspiraci a motivaci k tomu, aby jste se k tomu nějakým způsobem dostali a udělali si věci tak, aby vám vyhovovaly. Dám si záležet, aby to co nejvíce pomohlo těm, kteří tuto inspiraci potřebují. ♥
Článek o tom, jaké mám názory na diáře apod. najdete ZDE.


Jak začít?

1. Stanovit si vlastní cíle, priority.

Bez cílů nelze plánovat. Musíme naleznout sami sebe, abychom si stanovili cíle a věděli to, co vlastně sami chceme udělat, jací chceme být, co chceme mít. Udělat si jasno ve všem. Stanovit si co je pro nás důležité, co milujeme, co a jak. A to v postoji k práci, ke společnosti, psychické i fyzické stránce, ve smyslu života, finanční, kariérní. Dělat to co nás baví, nedělat nic s donucením. Být silný a nenechat si všechno líbit, podřizovat se. Váš život řídíte VY sami, nikoli ostatní. Je to váš život, vy se bavíte, získáváte zkušenosti, učíte se z chyb, procházíte růžovým sadem.
Jaké by měli být naše priority? Musíme si stanovit to, co je pro nás důležité a naléhavé, nedůležité a nenaléhavé. Což je podle typologie.

2. Najděte si volný čas.

Nikdy nejsme schopni si zapamatovat úplně všechno. Proto by bylo vhodné si najít různé pomůcky, abychom nezapomínali nejen na práci a úkoly, ale také na nás volný čas. Nemůžeme být 24 hodin zaneprázdnění, musíme mít nějaký ten čas pro sebe, tělo - fyzické i psychické "já" si musí odpočinout. V nejhorších případech by mohlo dojít k Syndromu vyhoření. 
Volný čas využijme tak, jak nám nejvíce vyhovuje. 

3. Najděte si způsob, jak vám vyhovuje organizace plánů, volného času, práce.

Jak jsem zmínila v předchozím článku, nejvíce mu vyhovuje internetové plánování Trello. Diáře nejsou nic pro mně. Je důležité si vše zapsat na jedno místo, jakmile si to napíšete náhodně pokaždé někde jinde, na jiné papírky, je velká možnost je ztratit a tak zapomenout na to, co je třeba hodně důležité. Zapisovat vše přehledně a na jedno místo. 
Samozřejmě musíme zde zahrnout i to, že musíme odhadnout vhodný čas splnění úkolů. Nesplnit vše najednou, ale udělat si vlastní systém a harmonogram. Hlavně nenechávat všechno na poslední chvíli.

4. Pevná vůle.

Říkat ne. Nebudeme-li říkat ne, vymlouvat se, může se stát, že dotyčný nás zaúkoluje jeho úkoly a díky tomu nebudeme stíhat naše povinnosti. Hlavně opustit výmluvy a dbát na upřímnost. 








Doufám, že Vám článek alespoň trochu pomohl. Jak si plánujete a motivujete se k povinnostem Vy? 

Vee

3 komentáře:

  1. Někdy je fajn být i trochu spontánní. :) Já mám zkušenost, že kolikrát mi líp vyjdou věci neplánované. :) Třeba když si řeknu "budu třikrát týdně fakt pravidelně cvišit v pondělí, středu a pátek", tak to nikdy nevyjde. Ale stejně když někdy přijdu z práce, tak mám do toho cvičení chuť a cvičit jdu. A nakonec mi to třeba takhle vyjde i 4x týdně, některý týden zas třeba jen dvakrát, ale prostě to dělám, protože mám na to náladu a ve výsledku to je stejné nebo i lepší. :))


    blog Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě, každý to má jinak, záleží na tom, co chceme plánovat. Avšak platí jedno důležité pravidlo. Neplánované akce jsou ty nejlepší! :)

      Vymazat
  2. Tak samozřejmě... Jde jen o to, by si každý srovnal priority a šel si za tím. Pro mě je teď priorita cesta do Afriky. Chtěla bych na Safari, Viktoriiny vodopády atd. takže nemalý cíl. Nejsem typ člověka, pro kterého je spoření peněz silnou stránkou, takže o to větší je to pro mě výzva. Já to ale dokážu!

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.