Důvěra a upřímnost je pro mě jedna z nejdůležitějších věcí.

S důvěrou a upřímností se potýkám denně, stejně, jako každý z Vás. V dnešní době se s těmito vlastnostmi setkávám velmi zřídka a věřím, že nejen já. Lidí, kteří jsou upřímní a dá se jim svěřit Vaše důvěra, ubývá rychleji a rychleji. A já jsem vážně neuvěřitelně vděčná, že mám kolem sebe ty, kterým se věřit dá, a kterým svou důvěru svěřit můžu. Takových lidí bychom si měli vážit, držet si je blíže u těla. Trávit s nimi čas.
Patřím mezi ty, kteří si na těchto dvou vlastnostech zakládají. I když každý z nás jednou zalhal a ano, i já. Ale přísahám, že to nebyla lež, která by druhému ublížila, zničila vztah mezi druhými, nebyla to lež, která by mi ničila svědomí a zdálo by se mi o ní ve dne, v noci. Takové lži mi nejsou příjemné. Tak proč bych dělala něco, co mně samotné není příjemné? 
Nikdy jsem nepochopila, proč lidé dělají špatné věci, proč nám lžou. Přináší jim to snad radost? Útěchu? Pocit radosti či štěstí? Nevím. To jim v hlavě nevrtá svědomí? Necítí vinu? Vždy mě dostane, když pokazí důvěru a lžou ostatním, tak toho pak strašně litují. Vždyť nemáme litovat toho, co jsme udělali, protože v té době jsme to tak chtěli. A uvědomí si to až, když je pozdě. 
Důvěra je pro mně jedna z věcí, bez které se v životě neobejdu, vlastně si na tom hodně "přísně" zakládám. Poruší-li člověk důvěru, která je mezi námi, tak vážně hodně, hodně těžce ji navracíme zpátky. Ne vždy se to podařilo. Avšak záleží na tom, jestli člověk o to vážně stojí nebo lže dál. Vždy jsem říkala: „U mě přes lži vlak nejede." A toho se také řídím a vždy budu. 


4 stručné kroky, jak upevnit důvěru

1. Buďte upřímní nejen k druhým, ale také sami k sobě.
2. Sliby chyby. Neslibujte něco, co nedokážete dodržet. Konejte činy místo slov.
3. Nebojte se ukázat slabé stránky. Naučte se přijímat kritiku druhých. Důvěra se také staví na tom, ukázat své pocity, netajit je a být upřmní
4. Volná ruka také není na škodu. Pokud jeden druhému zakazuje různé možnosti, nejspíše si mezi sebou moc nevěří. 

4 komentáře:

  1. Mám kolem sebe lidi, kterým můžu důvěřovat. Pro mě jsou dvě nejdůležitější věci: upřímnost a otevřenost. Sama si důvěru získávám tím, že jsem naprosto otevřená, a nebojím se říct skoro komukoliv cokoliv o sobě. I věci, které by o sobě jiní neřekli. Ale díky tomu, že já začnu, tak o ni se pak už nebojí mluvit o sobě. A tou otevřeností pak získáváme důvěru jeden ke druhému. Je to pro mě zároveň takové síto. Jsou věci, kterými si někdo myslí, že mi může ublížit. Když se o to pokusí, pak moji důvěru ztratí dřív, než bych na něj začala plně spoléhat a mohl by mě zklamat v nějaké těžké situaci.

    OdpovědětVymazat
  2. Kolem sebe mám lidi upřímné, ale bohužel i neupřímné. Důvěra je pro mě to nejdůležitější v jakémkoliv vztahu a když někomu blízkému něco řeknu, tak předpokládám, že to zůstane jen mezi námi. Pro lidi, co mi lžou, nemám pochopení. Taky jsem párkrát zalhala, ale jak píšeš, vždy jsou to jen drobné lži, které nikomu neublíží. Například když se mě doma ptají, kolik něco stálo a já řeknu nižší cenu, aby mi nenadávali, že utrácím :D

    https://lenn.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D To s tou cenou je dobré:D Kdo to nedělá, že?
      Já to tak mám s jídlem. Skoro nejím, věčně nemám chuť k jídlu, hlavně ne po kávě. Rodiče se mě vždy ptají, jestli jsem jedla a já odpovím ano :D

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.